• mli01

mensvärk ?

Jag kan vara gravid ska ta ett test i morgon. Men har i några dagar haft mensvärk under stora delar av dagarna . Kan man vara gravid ändå fast smärta eller är mensen på g

• Svar på tråden mensvärk ?
  • Linnis92

Jag hade mensvärkar trots att jag var gravid, när livmodern växer så kan det kännas som mensvärkar :)

• mli01

Hade du de ofta ? För jag har de flera gånger om dagen . Haft 6 missfall så är så orolig å vill/ vågar inte ta test .. Lika orolig när man är på toa ifall mensen kommer

• Bjoork

Jag har mensvärk eller molvärk som det heter ofta, hade med sonen och har även denna graviditeten, fullt normalt! Livmodern växer ju så det knakar :)

• mli01

Kan förstå att ha de sen men inte i vecka 4 ???? jag har inte molvärk har verkligen mensvärk . Kraftig värk

• Meeela

Jag hade jättemolande värk till en bra bit in i graviditeten om jag minns rätt. Jag vet att detv är svårt men försök att inte tänka på det, när man tänker för mycket blir kroppen stressad. Händer det så händer det och då är det meningen! ?jag och min sambo försökte i över ett år och nu har vi en liten pojk. Men blev inget förrän jag tillslut lugnade mig.

• emelieen
    mli01 skrev 2015-12-04 21:17:12 följande:

Kan förstå att ha de sen men inte i vecka 4 ???? jag har inte molvärk har verkligen mensvärk . Kraftig värk

Jag hade det till v 15 ungefär. Varför kan man inte ha det i vecka 4? Slutar livmodern växa då menar du? Kontakta bm om du är osäker, hon kanske kan upplysa dig om ett och annat.
  • j1990

Nu har inte jag nån aning om jag är gravid (vågar inte testa haha) men har bim idag. Jag hade iallafall mycket "mensvärk" i 1,5 vecka, tills nån dag sen då jag borde ha fått de (brukar alltid ha det innan mens). Men har haft grym "mensvärk" i ryggen nu, det brukar jag aldrig ha innan utan kan kanske ha de när mensen har kommit igång.

Har läst mycket om symptom, är jättemånga som har mensvärk och tror att mensen ska komma :) lycka till på testet!

• mli01
    emelieen skrev 2015-12-04 23:34:48 följande:
    Jag hade det till v 15 ungefär. Varför kan man inte ha det i vecka 4? Slutar livmodern växa då menar du? Kontakta bm om du är osäker, hon kanske kan upplysa dig om ett och annat.
    Ne jag tror väl inte att den slutar växa . Tänkte bara de va tidigt för att den ska börja växa . Man är väl knappt gravid .. Efter massa missfall en operation i november så tycker jag de är för tidigt att bli gravid . Men ska ta test nu
  • mli01
    j1990 skrev 2015-12-05 06:16:11 följande:

Nu har inte jag nån aning om jag är gravid (vågar inte testa haha) men har bim idag. Jag hade iallafall mycket "mensvärk" i 1,5 vecka, tills nån dag sen då jag borde ha fått de (brukar alltid ha det innan mens). Men har haft grym "mensvärk" i ryggen nu, det brukar jag aldrig ha innan utan kan kanske ha de när mensen har kommit igång.

Har läst mycket om symptom, är jättemånga som har mensvärk och tror att mensen ska komma :) lycka till på testet!

Vågar inte heller ta test men måste .. ????????
  • j1990
    mli01 skrev 2015-12-05 07:13:04 följande:

Fick negativt test

Va tråkigt för dig :( när är mensen beräknad då? Min är beräknad idag, men är inte ovanligt att den kommer + - en dag
  • Linnis92
    mli01 skrev 2015-12-04 20:45:33 följande:

Hade du de ofta ? För jag har de flera gånger om dagen . Haft 6 missfall så är så orolig å vill/ vågar inte ta test .. Lika orolig när man är på toa ifall mensen kommer

Jag hade jätte ont till vecka 10 ungefär och ibland förra gånger om dagen, var också livrädd varje gång jag gick på toa att det skulle blöda. Är i v.15 nu och inte känt något på länge :)

Men det är som sagt fullt normalt.
  • mli01
    j1990 skrev 2015-12-05 07:18:01 följande:
    Va tråkigt för dig :( när är mensen beräknad då? Min är beräknad idag, men är inte ovanligt att den kommer + - en dag
    Jag hade mensen runt 3 november . Sen va dom in i livmodern och kollade men hittade inget fel eller konstigt så dom gjorde inget då . Den 16 november .. Jag hade sex med min sambo helgen efter .. Jag kan ha väldigt oregelbunden mens
  • emelieen
    mli01 skrev 2015-12-05 07:02:57 följande:

Ne jag tror väl inte att den slutar växa . Tänkte bara de va tidigt för att den ska börja växa . Man är väl knappt gravid .. Efter massa missfall en operation i november så tycker jag de är för tidigt att bli gravid . Men ska ta test nu

Knappt gravid? Antingen så är man gravid eller så är man inte gratis. Man blir inte mer gravid ju mer tiden går. Och varför skulle inte livmodern växa i vecka 4? Får jag fråga hur gammal du är?
Svar på tråden mensvärk ?