• lindaR1981

    julklappstips till 90 årig dam

    Som rubriken lyder behöver julklappstips

    till min sambos 90 åriga mormor

  • Svar på tråden julklappstips till 90 årig dam
  • MonkeyBusiness

    En varm kofta, det är vad min 84-åriga mamma önskar sig. 


    Du vet att jag har rätt. =)
  • Vanja

    En upplevelse av når slag? Något hon kanske alltid velat göra men inte blivit av.. Känns som att "prylar" kanske är lite trist i den ålder.

  • Milleman

    Min svärmor (visserligen lite yngre men ändå av äldre generationen" sa att hon gärna ville ha ätbara saker eller något som dör. Alltså korg med nått gott eller blommor ;) hon har så mycket grejor och orkar inte riktigt iväg på aktiviteter. Hellre mysa hemma.

  • MonkeyBusiness
    Vanja skrev 2015-12-05 14:43:59 följande:

    En upplevelse av når slag? Något hon kanske alltid velat göra men inte blivit av.. Känns som att "prylar" kanske är lite trist i den ålder.


    De flesta 90-åringar orkar nog inte med så mycket äventyr eller upplevelser.
    Tror mer på ett varmt plagg, en vacker blomma, eller något gott att äta.

    Det största äventyr min mor skulle orka med är nog ett restaurangbesök.
    Du vet att jag har rätt. =)
  • KingOfKings

    Matleveranser.

    Talar vi större present.

    En 50" platt-tv (finns väldigt bra begangande för inte så stor peng).

  • sextiotalist

    Choklad, blommor, en lyxig middag (hemma eller på restaurang vilket som passar bäst).

    Morgonrock, vackra näsdukar i något fint tyg.

  • Eleonor01

    Lyxig utvalda praliner från nån chokladbutik

    Te eller kaffe sorter m fina muggar å kanna

    Korsordsböcker om intresset finns

    Mjuka men fotriktiga inneskor

    Fotvård

    Frisörbesök

    Vardagslyx brukar bli väldigt uppskattat. Kostar mycket för en pensionär på en snål pension

  • Vanja
    MonkeyBusiness skrev 2015-12-05 15:00:59 följande:

    De flesta 90-åringar orkar nog inte med så mycket äventyr eller upplevelser.

    Tror mer på ett varmt plagg, en vacker blomma, eller något gott att äta.

    Det största äventyr min mor skulle orka med är nog ett restaurangbesök.


    :) nä.. Kanske inte så mycket fysisk aktivitet. Men man kan ju göra något stillsamma lr se nånting
  • Vanja
    MonkeyBusiness skrev 2015-12-05 15:00:59 följande:

    De flesta 90-åringar orkar nog inte med så mycket äventyr eller upplevelser.

    Tror mer på ett varmt plagg, en vacker blomma, eller något gott att äta.

    Det största äventyr min mor skulle orka med är nog ett restaurangbesök.


    Ett Restaurangbesök låter ju mysigt! :)
  • Ellie

    Kanske presentkort/boka tid på tex fotvård, manikyr, massage eller liknande? Beror ju på hur rörlig hon är, men annars kanske man kan få någon att komma dit.

  • Lonlely Wolf

    Skulle nog ta fram gamla foton från hennes ungdom. Lägga dem i ett album som ni kunde se på tillsammans. Mycket upp piggande för en dam. Närminnet kan vara borta, men det som hänt för längesen kommer dem i håg.

    Eller vara finns till visa ömhet och närhet för det behöver vi alla oavsett ålder.

  • Betty Boop

    Jag köpte alltid ett paket fint julkaffe och choklad till min momor i julklapp när hon levde. Hon blev 98 år så det blev många kaffepaket genom åren. 

Svar på tråden julklappstips till 90 årig dam