• Annie Sc

Emmaljunga double viking /735

Ska köpa en Emmaljunga double viking, men har inte helt bestämt om jag ska välja den vanliga eller 735 som är lite smalare.

Ni som har den vanliga modellen, brukar den gå in genom vanlig butikers dörrar? Försäljaren sa att de flesta har 80 cm dörrar så det borde gå, och då skulle vagnen precis gå in, men det känns ju som att det blir trångt.... 

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Emmaljunga double viking /735
  • Linnis92

Vagnen ska ju hålla "Stockholmsmåttet" vilket innebär att den går in på de flesta ställena. Funderar själv på att köpa den :) min syster hade den smalare modellen och hon tyckte ligg/sittdelarna blev lite för trånga för barnen.

• Annie Sc

Fast jag är mer inne på den vanliga modellen, dvs den som är 79,5 cm.
    Stockholmsmåttet för 735:an har vad jag har förstått mest avsett att den ska gå in på all typ av kollektivtrafik och hissarna i Stockholm.
    Men jag har inte hittat någon info om hur det är med att komma in i vanliga affärer, om 79,5 cm gör att det är svårt att komma in på de flesta affärer som har vanliga dörrar...

• Linnis92

Fast jag tänker såhär, att de flesta butiker har handikappanpassat osv, dvs dörren är minst 90 cm och då funkar det ju :)

Svar på tråden Emmaljunga double viking /735