• Stolt Farsa

Skaffa barn och fortsätta vara särbo?

Vad tror ni om den här konstellationen?

Att vissa väljer att vara tillsammans men inte flytta ihop, dvs särbo är ju inget nytt. Jag har kusiner som är det och dom verkar vara nöjda med det. Dom har också barn men inga gemensamma barn med sin nuvarande partner.

Det jag undrar lite är om det är så vanligt att man blir tillsammans med någon och skaffar ett gemensamt barn men sen fortsätter relationen med varsin bostad? Om det är någon som gjort det berätta gärna hur det gick. Spontant kan jag tycka att det känns lite konstigt. Kör man "varannan-vecka" principen då fast man i själva verket är tillsammans?

Här pratar jag alltså inte om folk som skaffat barn enbart genom en överenskommelse utan kärlek.

• Svar på tråden Skaffa barn och fortsätta vara särbo?
  • Tow2Mater

Vem skulle medvetet vilja göra det mot sitt barn redan i planeringsstadiet?? Hoppas verkligen det är mycket ovanligt.

• Dixie
    Stolt Farsa skrev 2015-12-05 18:27:14 följande:

Det jag undrar lite är om det är så vanligt att man blir tillsammans med någon och skaffar ett gemensamt barn men sen fortsätter relationen med varsin bostad? 

jag tror inte alls det är särskilt vanligt - det är väl "bara" Mikael Persbrandt som löst det så! 
Svar på tråden Skaffa barn och fortsätta vara särbo?