• Jossejojo

Finns inga förskoleplatser i Halmstad, hjälp!?

Hej! Jag sitter här och känner panik! Jag ansökte om förskoleplats för många månader sedan och fick för några dagar sedan ett mail där det stod att Halmstads kommun inte kan erbjuda mitt barn en plats för det finns inga platser! Är ca 200 andra barn som inte kommer få en plats första halvan på året detta som kommer... Min man jobbar och han ska vara ledig 11 jan - 07 feb då vi trodde att vi skulle börja ha den lille på förskolan. Jag ska börja studera på heltid 11 jan, och ingen av oss har möjlighet att vara hemma, omöjligt att leva på lägsta nivå för oss.. Vad ska vi göra? Är det någon från Halmstad här som sitter i samma situation? :( tackar och tar emot alla råd!

• Svar på tråden Finns inga förskoleplatser i Halmstad, hjälp!?
  • mama

Usch låter jobbigt. Bor också i Halmstad men har inga barn ännu. Men finns det ingen dagmamma? Kyrkansbarntimme?

• Jossejojo

Ja det känns mycket jobbigt :( Har varit orolig innan mest för hur det ska gå att lämna bort honom till personal, trodde aldrig att han inte skulle bli erbjuden en plats :( dagmamma känns inte rätt för mig.. Man blir galen på kommunen :( dom har platsbrist fram till slutet av April i hela kommunen tydligen

• jenny99

Dagmamma är kanske rätt för ditt barn?Överväg detta,det kan bli mycket bättre än fulla förskolor där personal har hand om för många barn

• viseversa
    Jossejojo skrev 2015-12-07 22:35:28 följande:
    Ja det känns mycket jobbigt :( Har varit orolig innan mest för hur det ska gå att lämna bort honom till personal, trodde aldrig att han inte skulle bli erbjuden en plats :( dagmamma känns inte rätt för mig.. Man blir galen på kommunen :( dom har platsbrist fram till slutet av April i hela kommunen tydligen
    Du kanske får tänka om ang dagmamma. Det eller så kan en av er inte börja jobba i tid och då får ni vänja er att leva billigt. Dock var det ett problem med dagmamma där jag bor i alla fall och det är att dom slutade jobba klockan 16.00 och då kan man ju inte jobba normala tider som förälder.
Svar på tråden Finns inga förskoleplatser i Halmstad, hjälp!?