• s87s

Gravid med trean, helt annorlunda.

Hej!

Vet inte vart jag vill med detta inlägg egentligen.

Har varit gravid två ggr tidigare, felfria graviditeter där jag mådde hur bra som helst. Inga som helst symptom på att jag ens var gravid förutom att magen växte till slut.

Inga bristningar osv.

Nu, gravid med nummer tre. Jag har i flera veckor legat på toalettgolvet och hulkat utan resultat. Orkeslös som en jävla grönsak. Ingen ork till någonting. Knappt att jag orkar jobba. Ont i magen konstant 24/7. Bara i vecka 8 och känner att jag inte vet om jag orkar med detta med två barn sen tidigare. Igår låg jag och grät hela kvällen och tyckte synd om mig själv. Är konstant orolig att något är fel också. Bläääh!

När jag bestämde mig för denna graviditeten var jag säker på att det skulle gå lika bra som de andra två ggr. Hur kan det vara som natt och dag? Är det pga att det är olika pappor? Eller hur blev det såhär?

samt en fråga till. Blev jag utan bristningar de andra två ggr så borde jag inte få den tredje gången heller va? Eller bara för att får jag väl överallt ????

• Svar på tråden Gravid med trean, helt annorlunda.
  • mammalovis

På tre graviditeter har jag klarat mig utan bristningar på magen vad jag vet. Bm verkar inte ha sett några när vi pratat om det och nu efter fl har jag inte tittat. Jag har också två olika pappor.

Vad har dina barn för kön?

Med mina två flickor (olika pappor) mådde jag på liknande sätt och med pojken på ett annat.

Jag skulle gissa på att du antingen får ett annat kön eller mer än ett barn.

Men om du har väldigt ont i magen skulle jag ändå välja att kolla upp det, så det inte är något annat.

Lycka till!

• Emelie1988

Jag väntar oxå nr 3. Har en kille o tjej sen innan.

Denn grav är helt orkeslös mår illa kan sova 24/7:( har gjort vul å ja väntar bara en :) är i v 8.

• Mibi

Jag mår oxå annorlunda :) dock har jag samma pappa till alla tre.

Med de två första var jag megatrött o mådde illa, kräkte, foglossning etc.

Nu är jag lite tröttare än vanligt, blir lätt andfådd dock inga kräkningar el illamående, mår rätt bra om jag får säga det själv...är än så länge i v 6 så allt kan ff hända!!

• Emzaan

Jag känner igen mig. Väntar trean och har inte mått så dåligt med de två första. Vaknade på nätterna i börja och mådde illa, kräktes så det gjorde ont i halsen . Jag var helt sänkt gick hem och sov efter jobbet i början. Men sen gick över, nu har jag andra besvär som jag inte heller har haft med de två tidigare. Foglossning, sammandragninge, svamp och mycket mer.. Aldrig mer gravid känner jag, tre får räcka för mig.

Svar på tråden Gravid med trean, helt annorlunda.