• Snökaos

Ni som hade prematura sammandragningar- fick ni före eller efter fullgången tid?

Undrar hur det gick för er som haft prematura sammandragningar- fick ni före eller efter fullgången tid (vecka 37)?

Har själv helt plötsligt fått prematura sammandragningar (vecka 31)....aldrig haft problem med tidigare graviditeter. Blev inlagd en vecka och cervix är påverkad.... Fick värkstoppande dropp, bricanyl och kortison.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-07 14:11
    Alltså om bebisen kom före eller efter fullgången tid ;) men jag tror ni förstod det....

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som hade prematura sammandragningar- fick ni före eller efter fullgången tid?
  • Stiffin

Har du fått Lutinus också? Min tapp har varit påverkad sedan vecka 24+2. Eller ja, det upptäcktes då i alla fall. Jag är nu i 32+2 och är 100% sjukskriven och tar Lutinus (vaginaltabletter) varje dag för att stärka livmodertappen. 

• Snökaos

Nej några såna har jag inte fått. Visste inte att det fanns! Dom har sagt till mig att dom inte kommer att göra något för att stoppa det om bebisen vill ut nu....

Hoppas det går bra för dig- lycka till! :)

• Stiffin
    Snökaos skrev 2015-12-08 13:07:26 följande:

Nej några såna har jag inte fått. Visste inte att det fanns! Dom har sagt till mig att dom inte kommer att göra något för att stoppa det om bebisen vill ut nu....

Hoppas det går bra för dig- lycka till! :)

Oj, märkligt att det skiljer sig åt så mycket. Till mig sa de att de inte stoppar någonting efter vecka 34+0 men innan dess så sätter de in alla åtgärder de kan. Var bor du någonstans?

Jag tror det kommer gå bra, min tapp har hållit sig rätt stabil. Vecka 24 var den 25 millimeter, efter det har jag varit och kollat den varje vecka och senast var den 23 millimeter. Som kortast var den 21. Jag har en son sedan tidigare som är född vecka 24+3 så jag är inte så orolig om lillebror skulle komma nu, hehe.

Lycka till till dig med!

Svar på tråden Ni som hade prematura sammandragningar- fick ni före eller efter fullgången tid?