• Aichan

Mens efter förlossningen

Hur lång tid efter förlossningen fick ni tillbaka mensen?
  • Svar på tråden Mens efter förlossningen
  • mallar

Oj, 1 år och 4 månader dröjde det nog. Men då ammade jag. Den kom när jag slutade med nattamningen, som en klocka en månad efter det

• pigglet

Den kom innan avslaget hade slutat ens, kanske efter 3-4 veckor? Blev en massa koller för att försöka ta reda på varför jag aldrig slutade blöda, misstänkt infektion och antibiotika men blödningarna kom tillbaks (andra omgången mens) innan ultraljudet visade att ägglossningen var igång. Helammade, aldrig mer än ett par/tre timmar mellan, dygnet runt.

• Carutt

Med första barnet. Ca 10 mån. När jag slutade amma. Med andra barnet som nu är 3 mån kom den efter typ 6 veckor. Men har än så länge haft 2 menstruationer med lättare blödning. Blev dock grymt besviken för jag såg verkligen fram emot att slippa mensen.

• tovalisa

Första barnet: 17 månader. Andra och tredje barnet: 12 månader. Mensen har kommit tillbaka förrän jag har slutat amma.

• Iowhannah

Ammar inte. Mensen kom tillbaka efter sju veckor och håller fortfarande på, över en vecka senare...

• tulip79

Mensen kom ca 9 mån efter förlossningen med barn 1 o efter nästan ett år med barn 2. Helammade båda 6 mån o delammade tills de var 9 mån.

Svar på tråden Mens efter förlossningen