MaTik skrev 2017-09-22 13:44:36 följande:
Jag plussade i tisdags, så jag är bara i vecka 5. Jättetidigt alltså. Polypen sitter i livmodern och hittades vid vår fertilitetsutredning, men den är ganska liten. Ska tillbaka dit för uppföljning nästnästa vecka, och då ska jag fråga lite mer om hur "farlig" polypen egentligen är för graviditeten.
Det kändes precis som vanligt innan jag plussade. Jag hade mensvärk som kändes exakt som vanligt och jag fick mina vanliga spottings, men de minskade och försvann helt vid bim. Sen hade jag ömma bröst också, men det brukar jag också ha innan mens. Så det enda som inte var som vanligt var att mensen inte kom när den skulle :)
Hoppas du plussar snart! De ska ju kunna överleva 4-5 dagar, så det skulle ju kunna gå den här månaden!
Är polyp detsamma som ett myom? Ett sånt litet hittade de på min livmoder också när jag gjorde utredning, som en liten knuta. De sa dock inget om att det skulle ändra mina chanser eller påverka en graviditet. Så det är nog ingen fara!
Sjukt att du inte hade några symtom. Jag tänker att den månaden jag inte har några symtom alls (har en fruktansvärd pms) så kanske det har tagit sig. Men jag har haft så också periodvis under hela den tiden jag och exet försökte och det var ändå inget. Förra månaden hade jag inga ömma bröst. Trodde direkt jag var gravid. Men nej, haha! Man blir ju så tokig att leta symtom!
Min kille nu har gjort två olika kvinnor på smällen vid första och andra tillfället så jag hoppas han har superspermier
(och ja, det suger att han har två ex som han måste prata med varje dag

)