Jag har krafter, fråga vad ni vill
Ingen av et kommer att tro mig men jag har krafter som ingen annan har, jag kan nämnligen stt få saker att förflytta sig med hjälp av mina tankar. Fråga vad ni vill.
Ingen av et kommer att tro mig men jag har krafter som ingen annan har, jag kan nämnligen stt få saker att förflytta sig med hjälp av mina tankar. Fråga vad ni vill.
Dessutom kan man ju gå ut offentligt. Knappast så att man kommer bli kidnappad.
Men det handlar inte om det utan om att man inte har testbara krafter.
När kommer mitt barn jag bär på att födas?
Givetvis skulle det inte "förändra vetenskapen" (vad det nu betyder). Men om hundra personer har sett det finns det större chans att någon organisation går med på att testa det vetenskapligt.Givetvis skulle de vara av intresse. Men det finns massor av personer "som är av intresse" som inte blir kidnappade. Är det en möjlighet? Ja, givetvis.
En person som kunde det skulle kunna få åtskilliga miljarder (av vilken valuta man än använder) för sina krafter. Det är inte "väldigt lite". Dessutom kan man utan vidare sälja sina krafter till den ena eller andra supermakten, de har förstås inget intresse av att kidnappa och tortera någon om de kan betala istället och få någon som frivilligt går med på att demonstrera och använda sina krafter.
Det är en orealistisk invändning mot att människor inte skulle gå med på att testa sig för att de är rädda för att bli kidnappade och utnyttjade.
Det har du givetvis helt rätt i. Jag invände mig mot att du sa att det fanns många sätt att testa sig anonymt. Det går inte att göra några mer utförliga eller tillförlitliga test utan att blanda in åtminstone ett mindre antal människor.
Visst skulle man kunna tjäna enorma summor pengar på att sälja sina krafter. Å andra sidan, om man nu som TS t ex påstår sig kunna flytta saker med tankekraft skulle det ju inte vara särskilt svårt att exempelvis stjäla både löst och fast utan att ta några större risker och tjäna multum på det sättet. Eller de som påstår att de kan se in i framtiden kunde kolla nästa veckas lottodragning. Om man ändå är beredd att göra omoraliska/olagliga saker kan man ju likväl jobba för sig själv. Varför ta några onödiga risker?
Jag vidhåller att utöver att bidra till människans kunskap om universum samt ev. kändisskapet om det nu är åtråvärt så skulle det inte finnas mycket att vinna på att gå ut med en sån sak. Däremot säger jag inte att det är anledningen till att många inte vill testa sig utan den troligaste förklaringen är givetvis att de inte har några krafter till att börja med. Om någon faktiskt ville ligga lågt skulle de knappast prata om sina krafter överhuvudtaget.
Jag ser ingen större nytta i att sitta anonymt på ett forum och prata om sina krafter om det inte är för uppmärksamhetens skull. Om så är fallet kunde de likväl träda fram och åtnjuta ännu mer uppmärksamhet.
Vad bra att du pekar ut det uppenbara så alla förstår det.