Livet 2012-2015
Nu skall jag tagga ner och under ett halvår bara se var livet tar vägen.
Jag och min fru har varit ett par sedan 2004, vi har inga barn. Jag har två barn sedan tidigare som är 18 och 20 år idag. Den yngre kommer till oss varannan helg och den åldra har flyttat och läser på universitet. Min fru har i hela sitt liv varit säker på att hon inte vill ha barn. Det var ok med mig eftersom jag har två barn.
Den yngre av mina barn har autism av Asperger-typ och därför har båda barnen bott hos oss bara varannan helg, och istället har vi haft en mycket god kontakt på andra sätt.
Men detta har gjort att jag och min fru inte har haft några som helst stressmoment gällande vårt förhållande såsom trötthet pga utebliven sömn, livspussel med allt och alla andra saker som finns för småbarnsföräldrar.
Efter sex år tillsammans gjorde vårt sexliv en djupdykning, och jag vet faktiskt inte varför. Tro mig när jag skriver att jag verkligen gjort det mesta för att hitta orsaken. Jag är ingen mansgris, jag sköter minst halva hushållet, jag arbetar heltid, tar han om mig själv, tar han om mina barn osv. Jag är ingen mes som lägger mig platt för för min fru men i ärlighetens namn bråkar vi inte särskilt ofta. Jag tycker vi är jämlika.
Fram tills dess hade vi sex 1-2 ggr/vecka, ett bra och varierat sexliv. Vi blandade inte in andra och hade inte särskilt många sexleksaker, men det var bra. Vi kunde båda uttrycka lust och vi tog båda ansvar för vårt sexliv.
Men sen dog det. Det dog faktiskt nästan över en dag. Jag läste på, jag pratade, jag avvaktade, jag tog initiativ, jag pratade med en psykolog, jag pratade med en sexolog, jag ditt och jag datt. Min fru gjorde ingenting, och då menar jag INGENTING.
Både 2010 och 2011 flöt med väldigt lite sex.
Inför 2012 bestämda jag mig för att kolla hur illa det var rent i antal. Att det var illa i känsla visste jag redan. Sen kunde jag inte sluta att anteckna. Nu skall jag sluta för detta gör mig inte alls lyckligare, och istället skall jag bara vara under se månader för att se vad min fru gör om jag inte låstas bry mig om vårt sexliv.
Några intressanta saker att notera finns här.
Under första halvåret 2012 är det ungefär en gång i månaden (mitt initiativ). Jag mådde pyton och sa till min fru i slutet av juli att vi inte har det bra och detta kan sluta med skilsmässa (jag hotade inte, bara diskuterade). Som ni ser gick frekvensen av sex upp direkt, och jag tyckte att allt var härligt. Men sen planar det ut. Till sommaren 2013 skulle vi prova att ha planerat se en gång i veckan, och höll på med det i fem månader. Gav inget resultat utan istället dog det fullständigt.
Sommaren 2014 stod vi på randen mot skilsmässa igen. Vi pratade om att separera men hon ville verkligen inte. Istället dök en otippad kåthet upp under några månader, innan en dipp på två månader.
Senaste året är det i snitt varannan vecka men det är sällan det är riktig känsla i det.
Min frus sexuella känslor för har helt enkelt dött.
Finns det folk som känner igen sig i detta? Berätta gärna om hur ni har det.
Ja, det är lite rubbat att hålla koll på antalet gånger. Jag skall sluta med det nu.