• Lars E

Dekalkampanj i Karlstad för öppenher mot flyktingar-rätt eller fel?

Ingen har väl missat att politikerna i Karlstad har delat ut dekaler till alla hushåll med budskapet "Öppenhet-Ja tack".
    med uppmaningen att klistra på dörrar och brevlådor. Men många är kritiska och tycker att det handlar om en slags åsiktsregistrering där det sociala trycket tvingar folk att ta ställning i en känslig fråga. Så är det rätt att använda skattepengar ca 1/2 miljon kronor till en kampanj som polariserar och får grannar att kanske se snett på varandra om man inte visar sin "godhet" tillräckligt? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-09 08:35
    Mer om ämnet
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6321103
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dekalkampanj i Karlstad för öppenher mot flyktingar-rätt eller fel?
  • Nerfherder

Ingen? Jo jag hade. Ska tipsa min kommun om detta, tackar. Varför skulle det polarisera, det är ju valfritt.

• Fagerlund

Det är kommunal åsiktsregistrering. Vad är skillnaden mot när nazisterna märkte ut jude-hus?

• Nerfherder
    Fagerlund skrev 2015-12-09 09:22:26 följande:

Det är kommunal åsiktsregistrering. Vad är skillnaden mot när nazisterna märkte ut jude-hus?

Det är frivilligt, och du blir inte avrättad.
  • Lars E

Nu har kommunens säkerhetsavdelning kopplats in då flera politiker har utsatts för hot på nätet. Bl.a har det klistrats främlingsfientliga budskap på deras brevlådor. Inget som jag stödjer men som man bäddar får man ligga som det heter.

• Gert

Det är fel att använda skattepengar till sånt här godhetsnonsens. Om min kommun börjar dela ut lappar kommer jag sätta upp en egen lapp på dörren där det står "Öppenhet - Nej tack!" 

Give ´em Hell!
  • Kapitalismen

Helt otroligt vad de verkar ha gott om pengar. En halv miljon på idiotiska dekaler? Kunde de inte bara likeat "INTE RASIST MEN" på Facebook som alla andra och lagt pengarna på något som har ett värde?

• Rataxes
    Kapitalismen skrev 2015-12-09 20:47:34 följande:
    Helt otroligt vad de verkar ha gott om pengar. En halv miljon på idiotiska dekaler? Kunde de inte bara likeat "INTE RASIST MEN" på Facebook som alla andra och lagt pengarna på något som har ett värde?
    De styrande i Karlstad är ju vana vid att kunna slösa bort skattebetalarnas pengar så detta är ingenting som förvånar mig.
    Nej, jag är liberal ingen jävla SD-are.
  • Flash Gordon

En halv miljon för att skicka ut klistermärken som ska visa att den som sätter upp den är en god människa?

Wow!

• Lars E
    Rataxes skrev 2015-12-09 21:41:54 följande:
    De styrande i Karlstad är ju vana vid att kunna slösa bort skattebetalarnas pengar så detta är ingenting som förvånar mig.
    Dessutom stödjer man hedersförtryck genom att ge pris till organisationer som verkar för sådant. Mycket multikulti virrhjärnor i den politiska ledningen tydligen.
    http://nwt.se/asikter/debatt/2015/12/10/varfor-uppmuntras-ett-bevarande-av
  • defo

Om det inte varit betalat med skattepengar, varför inte.

Nerfherder skrev 2015-12-09 08:32:52 följande:

Ingen? Jo jag hade. Ska tipsa min kommun om detta, tackar. Varför skulle det polarisera, det är ju valfritt.

Ska man tolka ditt inlägg med att du tycker att det är viktigare att trycka upp dekaler än att faktiskt använda pengarna till att hjälpa flyktingar?
  • Nerfherder
    defo skrev 2015-12-11 14:08:36 följande:

Om det inte varit betalat med skattepengar, varför inte.

Ska man tolka ditt inlägg med att du tycker att det är viktigare att trycka upp dekaler än att faktiskt använda pengarna till att hjälpa flyktingar?

Beror på. Hur mycket du har hjälpt de.
  • defo
    Nerfherder skrev 2015-12-11 14:11:38 följande:

Beror på. Hur mycket du har hjälpt de.

Även om det handlar om en extra?
  • Bibbidi

Urlöjligt. Påminner mig bara om de där facebook-dekalerna som kommit ibland. Många jag känner skaffar sådana och bara för att visa hur "bra"/"goda" de är - men gör de något mer sedan efter det? Nej. Fortsätter de med sina liv sedan som de alltid har gjort? Ja.

Om man verkligen vill visa hur "god" man är så gå ner då och anmäl dig som frivillig och hjälp till!  Många nyanlända vill gärna öva sin svenska med folk. Många anläggningar tar gärna emot gamla leksaker exc. En dekal på facebook eller ett klistermärke på dörren gör ingen skillnad. Tycker det bara känns falskt och meningslöst.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • defo

Inget svar nerherder? Förvisso inget ovanligt när man börjar gå in på djupet men va fan, detta var inte ens i närheten av det.
    så... ?

• Flash Gordon

Åsiktsregisteringsfiaskot i Karlstad är deras motsvarighet till Sandvikens berömda propagandaflopp: "Vi tjänar en halv miljard om året på invandringen" .

Alltså, kommunpolitiker ska inte tänka på politisk opinionsbildning så jä*la mycket. De ska bara hålla sin kommun rullande och lämna sådant som renodlad propaganda till att hanteras på det nationella planet.

• Lars E

Undrar vad övriga moderater i Karlstad anser om att Nisser extraknäcker som valarbetare för SD?
Svar på tråden Dekalkampanj i Karlstad för öppenher mot flyktingar-rätt eller fel?