Pendlar men är fruktansvärt illamående
Hej! Är det någon här inne som pendlat till jobbet med buss/tåg under hela graviditeten? Det har funkat okej för mig hittills. Har mått illa några gånger men inte spytt. Nu är jag i vecka 9/10 (inte helt säker) och helt plötsligt mår jag fruktansvärt dåligt när jag åker tåg. Häromdagen var jag tvungen att hoppa av tåget för att kräkas vid flera hållplatser på vägen. Vilket i sin tur resulterade i att jag fick vänta på nästa tåg vid varje hållplats... Tillslut ringde jag å sjukanmälde mig för det gick helt enkelt inte. Sen började resan hem på samma sätt...tog över 3 timmar från att jag åkte hemifrån tills jag kom hem igen. Normalt tar det lite mer än 1 timma att komma till jobbet. Imorgon ska jag försöka igen men finns det någon som har något tips på vad jag kan göra för att överleva tåg resorna?;) känns fruktansvärt att sitta och kräkas på ett fullsatt tåg.. Funderar på att testa seaband? Har tagit åksjuktabletter innan men tycker inte de hjälper något vidare. Blir bara ännu tröttare :(