• propyless

    hur lång tid ska det ta?

    Jag slutade med mina p-ringar i juli pga att jag mådde väldigt dåligt av dom.
    Jag har fortfarande inte fått regelbunden mens, har haft mens två gånger sen dess..
    Nu har de ju gått ca 6 månader så man tycker ju att den borde komma igång snart.
    Varför tar det så lång tid?

  • Svar på tråden hur lång tid ska det ta?
  • propyless

    Har varit i kontakt med gyn och kan väl säga att jag är inte så jätte nöjd över hur jag har blivit bemött där.. De ändå de är intresserade av var om jag var gravid o när jag inte var de så fick man bara till svar att avvakta.
    Men när jag börja med p-ring för ca tre år sen så lät de ju på barnmorskan som att de är bara o ta ut den så kan man bli gravid typ direkt. Men de stämmer alltså inte?

  • schober

    De finns de som blir gravida trots p-ring, så bara för att din kropp inte riktigt är i fas så kan det ändå hända.

    Börja kolla med ägglossningstester om du har ägglossning. Har du det så kan du bli gravid trots du inte är regelbunden. Lycka till!

  • SecretlyMe

    Värt att nämna är ju att har man ägglossning kommer även mensen. Men absolut värt att kolla med ägglossningstest för att se om/när ägglossningen kommer igång. Annars tycker jag att du ska ringa gyn igen och tjata dig till en tid, för som nämnt ovan är man berättigad hjälp efter 6 mån av utebliven mens.

Svar på tråden hur lång tid ska det ta?