• Anonym (Kasta ut honom?)

Jag vet varken ut eller in.

Ja, jag visste inte om jag skulle lägga det under relationsproblem eller här, det är ju min man som jag har problem med men problemet gäller umgänget...

Nu ligger den här iaf.

Problemet är att bonus vägrar sova i egen säng. I vår säng får han inte plats om inte jag flyttar ut i vardagsrummet och sover på soffan. Det har jag gjort hittills men jag har tjatat på maken om att detta måste lösas, jag får vansinnigt ont i ryggen och sover otroligt dåligt för soffan är ganska kort så jag måste ligga med böjda ben och för att byta sida måste jag lägga kudden i andra ändan annars trillar jag ur.
    Bonus har en juniorsäng pga platsbrist så den får jag inte plats i. Vi har stått i bostadskö lika länge som vi har varit ett par, dvs 6 år (bonus var nyfödd nä vi träffades, de var aldrig ihop utan bonus är resultatet av en fyllekväll) men hittills inget alls som vi har råd med. (Max 10 000 kr kan vi betala och då går hela min akassa åt men meningen är ju att jag ska jobba så fort jag får ett jobb)

Jag har nu satt hårt mot hårt, antingen så löser han, eller vi jag kan gärna vara behjälplig, detta eller så får inte bonus vara här. De får ha umgänge någon annanstans. Men, han blir förbannad och vägrar tala om det när jag frågar om hur vi ska göra, han vill inte alls prata om det, han bara skjuter det i från sig.

Nu är det två v kvar tills vi ska ha bonus och än har inget lösts. Inte not med det, soffan har gått sönder dessutom och vi har inga pengar till att köpa ny. Begagnad går men då måste jag ha hans hjälp att hämta den, men han vägrar ens tala om köp av ny soffa. (Tänkte att vi köper en bäddsoffa så kan jag sova där och gå in till min säng när bonus vaknar för jag vill inte kliva upp kl 5,30-6,00) Inte optimalt, jag sover jävligt illa när jag vet att jag måste byta sovplats på morgonen men vad fasen, jag får stå ut.

Att hitta en bäddsoffa som också är bekväm att sitta i är fasen inte det lättaste med begränsad budget. Kan inte ta lån, finns ett lån för köp av ny bil som var behövligt och för tillfället är jag arbetslös och hade jag haft ett jobb hade jag varit sjukskriven för panikångest och depression.
    Men jag letar iaf och försöker få honom att förstå att när jag hittar en så måste man åka ganska snabbt, det finns ju liksom bara en till det priset, men han blir skitarg och går sin väg så vad fan gör jag? Jag vet ingen annan som kan hjälpa mig att hämta en soffa då alla vänner bor ganska långt bort och inte har så pass stor bil att en soffa går in. Maken har en picup men jag har bara körkort för automat och hans bil är inte det.

Jag VET att han kommer att förhala det hela om jag inte får honom att fatta och så när det är umgängesdags bara hämta sonen och komma hit med honom. Det innebär alltså att jag inte har någon sovplats isf.
    Och eftersom vi inte har någon soffa nu utan endast fåtöljerna och gungstolen så...

Jag är riktigt jävla förbannad och känner just nu mest att jag vill att vi separerar, men det känns inte helt bra det heller. Dels jul, dels svårigheten för honom att hitta bostad (bostaden är min och han har lättare än jag att få ett korntrakt OM det ens finns något på marknaden eftersom han har jobb så den kommer han inte att få ta över så det behöver vi inte diskutera). Men vad fan är det med honom? Ja, jag vet att även han har depression men det hjälps inte, problemet finns och måste lösas.

Hjälp mig med idéer som INTE innebär total ommöblering av bostaden varje gång bonus kommer hit. Har redan mätt för sån där uppblåsbar säng men det går inte in någonstans om vi inte flyttar ihop alla möbler kring köksbordet. Lgh från början en stor etta som är ombyggd till en tvåa genom att en vägg satts upp så alla rum är väldigt små och matbordet står i vardagsrummet för köket är ett 'riktigt' kök men utan plats för matbord.

• Svar på tråden Jag vet varken ut eller in.
  • nymedlem
    Anonym (Ex-fru) skrev 2016-01-15 21:08:43 följande:

"Såklart ska föräldrarna alltid ha umgänge",fast så funkar det inte alltid i verkligheten.Ibland vill inte /kan inte alla föräldrar ha umgänge .Och ibland vill inte barnet ha umgånge.

Och ibland är det sol ute........... Ungefär lika vettigt inlägg.

Självklart funkar inte allting för precis alla. Men så länge det går så bör alla föräldrar välja umgänge med sina barn framför ett förhållande med en ny partner!
  • Ess
    nymedlem skrev 2016-01-18 11:27:40 följande:

Självklart funkar inte allting för precis alla. Men så länge det går så bör alla föräldrar välja umgänge med sina barn framför ett förhållande med en ny partner!
    Jag tycker nog inte att det handlar så mycket om att välja mellan partner och barn, som det handlar om att faktiskt använda det man har mellan öronen. Varför flytta in hos en partner i ett alltför litet boende?
    Varför inte vänta tills man kan flytta till ett boende där alla får plats.

Ibland läser man om folk som med äkta förvåning inte förstår varför deras drömfamilj hamnat totalt i luven på varann, det handlar ju bara om 8 pers i en trea vv..............
    Jag tycker visst att barn kan dela rum osv. Men det innebär inte att alla ska trängas in med skohorn och gå och ramla över varann. Man måste ge det lite utrymme, så att alla får en yta att dra sig undan och ha sina grejer på. 
  • nymedlem
    Ess skrev 2016-01-18 13:45:56 följande:
    Jag tycker nog inte att det handlar så mycket om att välja mellan partner och barn, som det handlar om att faktiskt använda det man har mellan öronen. Varför flytta in hos en partner i ett alltför litet boende?
    Varför inte vänta tills man kan flytta till ett boende där alla får plats.

Ibland läser man om folk som med äkta förvåning inte förstår varför deras drömfamilj hamnat totalt i luven på varann, det handlar ju bara om 8 pers i en trea vv..............
    Jag tycker visst att barn kan dela rum osv. Men det innebär inte att alla ska trängas in med skohorn och gå och ramla över varann. Man måste ge det lite utrymme, så att alla får en yta att dra sig undan och ha sina grejer på. 
    Håller med! Jag förstår inte heller brådskan. Ta det lite lugnt och ordna så allt blir bra innan man flyttar ihop och lev som särbos tills vidare!
  • Anonym (Lösning)

Luftmadrass mindre+ vanlig madrass. Eller en sån man viker ihop.

• ungbrunett
    nymedlem skrev 2016-01-18 11:27:40 följande:

"Bör". Helt irrelevant.
  • Anonym (Ex-fru)

Och stackars dom barnen som inte ens vill ha umgänge med ena föräldern ,bara för att barnen "ska ha bra kontakt med båda föräldrarna".Var är barnens rättighet,kan man ju undra,va

• smulpaj01
    Anonym (Ex-fru) skrev 2016-01-19 15:16:53 följande:

Och stackars dom barnen som inte ens vill ha umgänge med ena föräldern ,bara för att barnen "ska ha bra kontakt med båda föräldrarna".Var är barnens rättighet,kan man ju undra,va

Då får väl de barnen strunta i den föräldern de inte vill träffa?

Själv vägrade jag åka till pappa som liten.
  • nymedlem
    ungbrunett skrev 2016-01-19 14:45:07 följande:
    "Bör". Helt irrelevant.
    Jag säger att föräldrar SKA välja sina barn framför en ny partner!

Partnern är utbytbar, det är aldrig barnen!
  • Connie07

Exakt,och barn är ju inga småbarn hela livet.En dag flyttar dom och har eget liv.Och sen sitter man där gammal och ensam

• Anonym (Fia)
    nymedlem skrev 2016-01-20 09:35:09 följande:

Jag säger att föräldrar SKA välja sina barn framför en ny partner!

Partnern är utbytbar, det är aldrig barnen!

Så då blir konsekvensen att han flyttar eftersom det är hennes lght. Är nog bäst för alla så slipper hon ha skuldkänslor för att hon kickar ut honom. Fram för mer handlingskraftiga fäder!
  • My Little Man
    Connie07 skrev 2016-01-20 21:47:24 följande:

Exakt,och barn är ju inga småbarn hela livet.En dag flyttar dom och har eget liv.Och sen sitter man där gammal och ensam

Så man ska stå ut med vad fan som helst av sin partners (eller egna) barn för att man annars kommer ända upp gammal och ensam? Shit pomfritt.... :o Snacka om att curla barnen och att skita i sin relation.
  • Anonym (Ex-fru)

Om nån som har barn halvtid och flyttar in hos nån som har väldigt litet osv.och det fungerar inte för bostadsägaren,då måste ju föräldrern hitta sitt umgånge på annat sätt eller skaffa eget hem.Bostadsägaren ska inte behöva lida.

• Gung Ho

1. Du ska ju få sova i din säng!
    2. En 6-åring ska sova i egen säng.
    3. Kan inte din 'karl' fixa det får väl HAN sova ngnstans med barnet. Luftmadrass bredvid barnets säng tex.
    4. Överlag verkar din 'karl' inget att satsa på.

Gung Ho skrev 2016-01-23 15:38:34 följande:

1. Du ska ju få sova i din säng!
    2. En 6-åring ska sova i egen säng.
    3. Kan inte din 'karl' fixa det får väl HAN sova ngnstans med barnet. Luftmadrass bredvid barnets säng tex.
    4. Överlag verkar din 'karl' inget att satsa på.

1 Ja det är min åsikt också.

2 Ja det tycker jag med, utom vid mardrömmar och liknande.

3 Det var ju just det där 'någonstans' som jag ville ha tips på, det finns inte plats. Inte utan att möblera om hela bostaden varje gång och antingen tillbringa hela kvällarna (efter 19,30 då bonus somnar) i min säng om de sover i v-rummet. Men det kan jag ta, bara jag får sova ordentligt.

4 Nej, det var ju just det jag började känna jag med.

Om någon undrar så löste sig julumgänget som så att jag åkte på kryssning ensam.

Umgänget sker nu på annan plats för min karl insåg att det inte var möjligt att fortsätta som förut. En soffa köptes också snabbt, men vi är inte säkra på att vi ska fortsätta ihop. Jag är inte säker på det iaf. Vi letar fortfarande bostad men han måste även leta efter en för egen del. Det gör han faktiskt om än motvilligt.

Svar på tråden Jag vet varken ut eller in.