Jag är bara jag skrev 2015-12-13 22:38:32 följande:
Du påstår att mensen skulle kommit för över 50 dar sen, men säger också att du brukar ha väldigt oregelbunden mens. Då brukar man inte veta såvida man inte gjort äl-test eller vet på annat sätt att mensen borde kommit. Så dina 50 dagar+ är egentligen tagna ur luften om jag fattar rätt...?
Hur som... Endast VUL ger svar om du inte har en aning. Gå privat annars om landstinget inte hjälper. Här får alla VUL v.11-13 just för att bl.a fastställa gravvecka, men har man ingen koll kan man ju vara mycket längre eller kortare gången så du borde göra VUL snarast. Poängtera att din mens är väldigt oregelbunden för barnmorskan,vissa kan inte se bortom standardcykeln 28 dagar och i så fall kommer h*n att beräkna din b.f helt galet tills du vet via VUL/UL! Det kan ställa till det på flera sätt.
Innan jag började med p-piller när jag var 15, så hade jag väldigt oregelbunden mens, visste ju dock inte om de skulle fortsätta så när jag slutade med dom så la jag in i en "mensapp" så jag skulle kunna hålla koll på den. Första gången kom den direkt när den skulle, alltså efter 28 dagar efter att jag slutade med ppiller. Sen kom den inte mer, så när den var beräknad 28 dagar efter förra mensen, det är det jag räknar 50+ dagar sen. I den appen står det "Mensen är 54 dagar sen" Hoppas du förstod det, känns rörigt.
Jaa asså ska jag räkna från min förra mens första dag är jag isåfall i vecka 11. och det tvivlar jag väldigt starkt på. Jag gissar på vecka 6-7. Men vill inte gissa, jag vill veta. Jag kommer ringa barnmorska och hoppas att jag får den hjälp jag vill ha och behöver.