Kan jag få besöksförbud eller så?
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, så det kanske blir lite snurrigt förklarat..
Men om jag ska ta det hela från början, så började det när jag var hemma hos mitt nuvarande ex. Han skämtade om att jag var gravid då jag mådde illa och hade ömma bröst, vilket jag inte alls tyckte var kul då jag inte alls ville ha några barn för tillfället pga att jag inte kände mig redo. Några dagar senare fick jag veta att jag var gravid och bestämde mig för att behålla det lilla miraklet inom mig. Det var då allting förändrades..
Från att vara den skämtsamma, fina killen jag lärt känna blev han ett sant monster. Han psykade mig, vägrade köra mig till sjukhuset i vecka 24, då jag höll på att förlora vår dotter, och han ställde inte ens upp som stöd för mig när jag blev misshandlad i trapphuset.. Under hela graviditeten har han bråkat med mig, hotat att ta varan dotter ifrån mig och han har inte ens lyssnat till mitt "Nej" när jag inte velat "ha det lite mysigt"..
Tiden gick och förlossningen närmade sig.. Bara ett par timmar innan jag blev tvungen att åka upp till sjukhuset så började han bråka om vårdnaden igen och hotade mig att ta henne ifrån mig. Ett par timmar efter det slutade jag att känna dotterns rörelser och åkte upp till sjukhuset där det blev ett urakut kejsarsnitt pga att hon fått syrebrist som ledde till smärtsamma krampanfall..
Hennes far kom till stan och upp till sjukhuset där han i en veckas tid stannade och bråkade om precis allt.. Han anklagade mig för att vara otrogen bara ett par minuter efter att läkaren gett oss beskedet om vår dotters tillstånd och berättat att hon troligen inte skulle överleva..
Allt detta tog verkligen hårt på mig och jag grät mig till sömns var natt, jag försökte kämpa för vår dotters skull men det tog alldeles för hårt på mig med allt som hände runt omkring och detta ledde till att jag fick en förlossningsdepression..
Nu är hon 5 månader gammal om ett par dagar, och jag och hennes far har inte träffats sedan förlossningen. Jag ska nu på ett möte med familjerätten och förklara allt detta för dom och hoppas att de kan hjälpa mig att få ett besöksförbud eller så, för att skydda min dotter från allt jag råkat ut för..
-
Min fråga till er är om detta är tillräckligt för att jag ska kunna få igenom ett besöksförbud eller nånting alls så hon slipper träffa honom? Jag är verkligen rädd för hennes skull då hon varit allvarligt sjuk då hon föddes och nästan en månad framåt.. Jag vill verkligen inte att hon ska behöva leva med en far som inte är lämplig för någon av oss och som inte ens bryr sig om vad som händer oss..
-
Så kanske någon där ute suttit i liknande sits och vet hur jag kan gå till väga?
//En hemskt rädd och ledsen mor..