linoa131 skrev 2015-12-17 15:44:51 följande:
Hej Filli89, det låter ju inte så länge med 3 månader som tur är för dig ! Jag har också undrat lite gran med den där vårdgarantin. Jag och min sambo bor ju i göteborg, och om jag förstår rätt så innebär vårdgarantin att man flyttas också från kön hos Sahlgrenska genom att åberopa den? Jag har även läst någonstans att det inte är säkert att kön är mindre någon annanstans? Annars hade det ju varit väldigt bra om man kunde slippa kön genom att åka lite längre, kan ju tänka mig det utan problem.
Önskar dig stort lycka till denna gång. Det kommer nog gå bra, och gör det inte det så blir det nästa gång
. Vi håller tummarna så länge.
Ja du flyttas från den kön du sattes i från början och att åberopa den innebär att du kan få plats tidigare i vilken klinik i närheten som helst. Har man inget emot det så tycker jag att man ska använda sig av vårdgarantin. För sthlmare sätts man på Huddinge verkar det som och de har längst kötid använder man sig av vårdgarantin kan man få plats på någon annan landstingsfinansierad klinik i Sthlm lr som längst Uppsala, så har du fått lång kötid tycker jag definitivt du ska åberopa den men det står ju på kallelsen att det inte är säkert att vårdgarantin kan hjälpa.
Tack så jätte mkt är så nervös men vi får se hur de går denna gång. Vår utredning var d inget fel på någon av oss . Jag har dock endometrios så de kan ju vara något trots allt men man vill ju så gärna att det ska bli ens tur någon gång o slippa den där jäkla mensen för en gångs skull !!