• Äldre 16 Dec 16:58
    2719 visningar
    4 svar
    4
    2719

    i väntan på provsvaren och askan..

    Hej. 4/10 var vi tvungna avbryta våran förlossning och gå igenom en ofrivillig abort då barnet hade för svåra hjärtfel så de skulle antingen dö i magen eller vid förlossningen. På sunderbyn lät de som att de skulle bara ta nån vecka innan vi skulle få veta provsvaren och sen askan. Idag har vi väntat i 2 1/2 månad och det är knäpptyst från sunderbyn. Provade ringa idag och avdelningen vi låg inne på visste ingenting blev skickad vidare och där svarade dom inte. Givetvis är vi nu jätte oroliga över att sjukhuset har glömt bort oss och hett bort askan av våran son. Vad händer I så fall om dom har strött askan över minneslunden fast än dom visste att vi ville ha den?

  • Svar på tråden i väntan på provsvaren och askan..
  • Äldre 16 Dec 17:25
    #1

    Om ni var tydliga med att ni ville få askan så anmäler ni ifall de strött den över minneslunden. Det är det enda man kan göra tror jag.


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Äldre 16 Dec 20:55
    #2

    Okej, jag hoppas inte att dom har gjort det då går ja i taket

  • Äldre 21 Dec 23:36
    #3

    Usch så jobbigt för er! Anmäl om det skulle vara något de gjort fel. Tyvärr måste man alltid ringa och tjata om allt så de är mitt råd :( beklagar eran förlust, kramar

  • IsOchE­ld
    Äldre 30 Dec 22:21
    #4

    Hej TS, hur går det? Håller tummarna för att det bara är någon oförklarlig försening. Det är säkert svårt att få besked nu kring julledigheterna också, när man inte har ordinarie bemanning. 

    Vi fick en oönskad minneslundsspridning. Kortfattat så kan man ju inte lösa huvudproblemet, men man kan få en gravplats i alla fall, och så kan Kyrkogårdsförvaltningen göra en symbolisk förflyttning av jord. 

    Hör av dig om du vill ha kontakt. Kram. 

     

Svar på tråden i väntan på provsvaren och askan..