• bejx

    Kungsör? Jag vill veta allt!

    Hej!

    Av olika anledningar så funderar vi på att flytta till Kungsör.

    Men jag funderar över barnomsorg. Vi har barn i förskole- och skolåldern.

    Berätta allt! Jag vill gärna veta om Hagaskolan och förskolan som finns där.

    Men jag vill veta allt! Är det fullt? Är det bra? Vad tycker ni som föräldrar?

    Vi vill även veta andra saker om Kungsör. Hur är det att leva och bo i kungsör?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kungsör? Jag vill veta allt!
  • Anonym (Kungsörare)

    Hej!

    Är uppvuxen i Kungsör. Har barn men som ännu ej börjat dagis, så vågar inte svara på hurvida det ev är fullt.

    Har själv gått på Hagaskolan i tre år (numera är det väl upp t.o.m 5:e klass där). Trivdes bra där då i alla fall :)

    Personligen tycker jag att Kungsör är lugnt och trivsamt. Man känner många, eller åtminstone känner igen. Min sambo flyttade hit från en större ort och trivs bra.

    Finns idrottsföreningar som passar de flesta. Var man än bor i Kungsör så är det nära till typ allt. Även nära till närliggande orter ju :) är det något speciellt annat du vill veta om att bo här?

  • bejx

    Tack för svar!

    Jag funderar mest hur snabbt man kan få en plats i barnomsorgen i kungsör? Men förstår att du har svårt att svara på det. :)

  • Anonym (Kungsörare)

    Jag tror att kön är ganska lång, men inte överdrivet. Finns flera olika dagis och man tycker ju att nåt borde ha plats :) Vi skulle söka plats och var ute ca 6 månader i förväg och då var det tydligen "väldigt god tid" (sen blev det ändrade planer). Ska snart skicka in papper och ordna dagisplats till slutet på nästa år/början på 2017. Kanske är svårt att få det man helst önskar med kort varsel, men nåt borde finnas.

    Ring och prata med barnomsorgen annars. Finns också en reklamfilm om kungsör på kommunens hemsida.

    Jag har inte bott nån annanstans, men skulle inte kunna tänka mig att flytta :)

  • MLinderborg

    Hej,

    Just förskolan vid Hagaskolan, Täcklunda heter den, har väldigt lång kö. När vi sökte förskola för drygt ett år sen tror jag det var cirka 1,5 års kö.

    Mina barn går på Malmberga. En förskola med 4 avdelningar som ligger superbra. En liten skog på ena sidan och barnen har tillgång till en stor kohage (utan kor haha) med bla hallonbuskar. Och korna går precis bredvid. Det är också den enda förskolan i Kungsör som har egen kock. Riktigt lyxigt!

    Dock är det rätt lång kö dit också.

    Jag jobbar som vikarie i förskolan i Kungsör och de ställe jag varit på har varit bra :)

Svar på tråden Kungsör? Jag vill veta allt!