vaddad BH?
Tycker ni det är ok att en 15årig tjej köper vaddad BH?
Är nyfiken på hur ni andra skulle reagera...
Tycker ni det är ok att en 15årig tjej köper vaddad BH?
Är nyfiken på hur ni andra skulle reagera...
Tycker det är lite tidigt
Tycker det är lite tidigt
Ok för en 15-åring. Men det finns ju 12-åringar som använder push-up! Det är en annan sak.. : )
Denna typen av BH är det hon har köpt fast svart
Lindex Bombshell
www.lindex.com/se/underklaeder/bh/shop-by-style/7351971/Bombshell-push-up-BH/
Brösten blir väldigt stora med den.
Fjanten: Den här gör att dom ser ganska mycket större ut.
Gluten: hur länge höll du på med push-up?
Du som undrar över storlek så har hon 70c.
Jag förstår att du inte gillar det.
Dock tycker jag att det är en hårfin linje tycker jag, men om hon har C-kupa i sig själv tycker skulle jag nog prata med henne och säga att hon har stora bröst redan. Vad är syftet med att hon vill att de ska se ännu större ut?
jag hade push-up bh när jag var 15 år men jag är absolut inte säker på att min dotter får ha det .
Min dotter är nyss fyllda 13 år och VILL ha push-up för att ALLA ANDRA FÅR men hon får inte för mig och hennes pappa.
Vi tycker det är för tidigt.
Jag tror att vi kommer tycka att hon får vänta även när hon är 15 år.
Till sist måste man ju som förälder välja sina strider, man kan ju inte bråka om allt. Kan du sätta dig och fundera på vad som är de absolut viktigaste reglerna för dig/er? Då kommer du få ett hum om hur du ska göra tror jag.
Har själv små bröst och använder i princip jämt push-up, när min dotter poängterar det så svarar jag bara att jag är vuxen. Att när hon är 18 år är hon myndig och bestämmer själv. Jag är själv en ung mamma och jag tycker att mina föräldrar var alldeles för tillåtande och litade för mycket på mig, vilket gjorde att jag hamnade i situationer där jag blev utnyttjad. Och jag vill inte göra samma misstag själv.
Tack för bra svar. Det gäller ju att välja sina strider..
Min dotter är 11 år och använder mest vadderade bh:ar, brösten kan ju vara väldigt ömma när de växer, så hon tycker det känns bäst med vadderade, har aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara olämpligt.
Ja, jag minns att jag mest ville ha det för att bröstvårtorna inte skulle "synas igenom", och för att allt sånt där var nytt.. :D
Ja, jag minns att jag mest ville ha det för att bröstvårtorna inte skulle "synas igenom", och för att allt sånt där var nytt.. :D
Behöver ju inte vardag bh för att bröstvårtorna inte ska synas. Tror Ts menar push-up bh.
Jag är själv 15 år så du kan väl få en liten syn ifrån en annan femtonåring, utöver din dotter alltså. Ser inget problem med vadderade bh:ar, det är inte ens alltid man ser någon skillnad på vanliga och vadderade, beroende på hur mycket vadderat det är såklart. Jag själv använder push up för att jag känner mig bekvämare med det och utan det vill jag inte använda några u-ringade tröjor at all. Men bomshell kan vara lite överdrivet för en femtonåring. Risken är stor att an blir hor-stämplad, tyvärr. Men lite push up skadar inte!
Min dotter är 11 år och använder mest vadderade bh:ar, brösten kan ju vara väldigt ömma när de växer, så hon tycker det känns bäst med vadderade, har aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara olämpligt.
Nu är min flicka inte så gammal och har inte fått några bröst ännu, men jag kommer inte ha några problem med vadderade/push up bh när hon känner att hon vill ha det
Samma här, fast min dotter är 12. Har inte haft en tanke på att det skulle vara olämpligt på något sätt.
Och själv äger jag i stort sett bara push-up och sport-bh-ar, så jag reagerar också på att push-up skulle vara något som bara "passar" en viss ålder. Det har väl mer att göra med hur ens kropp ser ut, för det ska gudarna veta att alla bh-modeller inte passar på alla tuttar!