• EmelieB91

Slutar julklappen i blod och tårar?

Åkte till akuten pågrund av smärtor i buken. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

• Svar på tråden Slutar julklappen i blod och tårar?
  • Anna Hbg

Jag har råkat ut för kraftiga blödningar med hematom i två graviditeter.

Den ena resulterade i MA som jag fick hjälp att få ut den 22 december 2014 och graviditet två resulterade i en liten kille på 1 månad som just nu sussar sött på min arm.

Beklagar verkligen att du behöver gå igenom detta.

Vet hur svårt det är men det finns tyvärr inget mer att göra än att vänta och se.

Håller tummarna för att du ser ett pickade hjärta på måndag!

• Gweny

Uch vad tufft. Hoppas det ändå ser bra ut på måndag!

Har själv haft rejäl blödning, men allt varit bra ändå.

• Anonym (J)

Hoppas på det bästa! Kram!

• EmelieB91

Tack för stödet men tyvärr slutade det i misstall. Det har precis slutat blöda nu och vi hoppas att det nya året kommer med mer glädjande besked på bebisfronten.

• Gweny
    EmelieB91 skrev 2016-01-02 21:29:05 följande:

Tack för stödet men tyvärr slutade det i misstall. Det har precis slutat blöda nu och vi hoppas att det nya året kommer med mer glädjande besked på bebisfronten.

Uch så tråkigt! Hade själv MA-14, var tufft. Hoppas ni snart ska få lyckas!
Svar på tråden Slutar julklappen i blod och tårar?