• karu96

Försäkringskassan olika jobb

Jag är gravid i vecka 13 och har funderingar ang försäkringskassan och mammapenning.

Jag tog studenten i våras och har även det jobbat sedan jag var 15år., som timvikarie. Jag jobbar inom vården och va i somras anställd som sommarvikarie 3 månader heltid. Sedan fick jag ett vikariat på 3 månader i en annan kommun och jobbade heltid. Nu är jag tillbaka som timvikarie där jag hade sommarjobbet och får nu inte jätte mycket jobb.

Vad räknas mamma penningen På då?

• Svar på tråden Försäkringskassan olika jobb
  • smiley85girl

Ring och prata med fsk.

Jag håller själv på att samla papper haft olika jobb å även säsong utomlands. Tillmig sa de att de kan gå tillbaka flera år.

Men viktigt de inte är glapp mellan jobben så man är anmäld arbetsökande 1 dagen man är arbetslös.

Sedan ska man ha jobbat 6 mån sammanhängande.

Jag har jobbat 3 mån arbetslös 1 månad jobbat 5 mån. Så jag hoppas jag får räkna på jobben. Men anmälde mig 1 arbetslösa dagen.

Men lättast att ringa å fråga. De är lite lååång telekö men värt att få svar på sina frågor.

Lycka till

• Gladskit

Du ska säga till alla arbetsgivare du har haft att de var och en ska gå in i Försäkringskassans arbetsgivartjänst och registrera dina timmar och löner du fått från dem. Därefter gör FK en beräkning.

Svar på tråden Försäkringskassan olika jobb