• Solstice

    Pergotime utan vul, vågar man försöka?

    Hej alla!

    Jag skulle behövt lite råd då jag känner mig väldigt osäker.

    Jag och min sambo har försökt få barn i 13 månader nu och då jag inte haft egen ägglossning har jag fått min första pergotime kur på 50 mg. Den har jag ätit klart och är nu på cykeldag 13. Jag skulle ha varit på vul igår för att kolla att jag inte blivit överstimulerad med ägg men jag blev då samma dag matförgiftad så jag inte kunde åka på den tiden. Jag pratade sedan med gynmottagning över telefonen som inte hade en ny tid förns 4 dagar senare, hon sa att vi kunde försöka ändå. Men jag vet inte om man vågar det då jag läst om de som fått väldigt många ägg och därefter sexförbud!

    Hjälp! Ska man våga försöka utan VUL eller ska man skydda sig och vänta tills nästa månad och prova igen med VUL? Vill ju jättegärna bli gravid men vill inte att det ska bli för många på en gång.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Pergotime utan vul, vågar man försöka?
  • Jag är bara jag

    Det är egentligen upp till er om ni vågar. Så himla vanligt är det dock inte med många ägg och för att alla ska ta sig krävs först och främst att de är i storlek så alla kan släppa och sen krävs att alla är befruktningsbara och sen fortsätter växa-och allt det är mycket ovanligt. Men visst,tvillingar händer ju, men det kanske ni kan ta? Värre då att läkaren inte hann titta på slemhinnan för för tunn slemhinna är en biverkan vid Pergo. Du har väl tatt äl-test och ska ta progesteronprov i alla fall så du har nån hum om det blev/blir äl?

  • Cliin

    Jag hoppade över VUL sista försöket och resultatet blev två fantastisk pojkar dom idag är 3 år. Klart ni vågar. ????

Svar på tråden Pergotime utan vul, vågar man försöka?