Maddi skrev 2015-12-19 19:16:41 följande:
Varför skulle inte du kunna klä ut dig till tomte? Ni anstränger er inte speciellt mycket för att ordna tomte då ingen av er vill vara..
Och du känner oss, och vet att vi inte anstränger oss, eller att "ingen av oss vill vara"? Jag ska inte sänka mig till din nivå, och svara med nåt lika korkat riktat mot dig, och din förmodade förmåga som förälder (om du nu ens
är förälder), men nästa gång kanske du kan tänka dig för innan du vräker ur dig saker som du inte har en aning om.
Till alla er andra, som faktiskt försökt komma med roliga och bra lösningar, vill jag säga ett stort tack!! Jag tycker ju själv att det känns så fel att förstöra deras 'barnatro'... Vad gäller idén med att efterlysa på fb så har vi försökt med detta; vi har även kollat blocket (där vi hittade tomte förra året) ? utöver att vi har kollat med grannar och vänner och vänners vänner... men nä, vi har inte lyckats få tag i en enda människa som kan...
Fru Ve skrev 2015-12-19 16:15:20 följande:
Min 8-åring har fått höra som det är av mig i år. Han hade dock själv frågat då barn i skolan talat om för honom att tomten inte finns. Han var på väg att berätta för lillebror 4 år så jag var tvungen att vara ärlig. Han blev inte ledsen faktiskt utan tycker mest det är kul att "spela med" så lillebror inte ska förstå.
Skönt att höra att det gick smärtfritt för dig!!

Anonym (af) skrev 2015-12-19 20:44:25 följande:
Borde inte barn på 9-10 år åtminstone börjat ana att tomten inte finns?
Här kan jag bara hänvisa till min trådstart...