• Tihi

    Finnar och utslag efter 5-6 veckor med ny CC cream?

    Jag började använda en ny CC cream dagligen för 5-6 veckor sen och märkte efter drygt 4 veckor att jag hade fått ganska mycket finnar runt hakan. Tänkte inte så mycket på det först men när dom inte försvann efter några dagar så började jag misstänka CC creamen. Är det mest troligt att jag inte tål den eller brukar det inte ta så länge som en månad innan man reagerar på en kräm om man inte tål den?

  • Svar på tråden Finnar och utslag efter 5-6 veckor med ny CC cream?
  • HannaSn

    Det är ju inte säkert att det är krämen även om du tycker att det här stämmer in. För att verkligen veta så måste du ta en paus från krämen. Om du ser att finnarna försvinner så har du funnit boven. Det kan ju även vara så att du har andra problem att ta tag i som till exempel rengöringen. Testa att köra med arganolja på kvällen och innan sminkning för att se om detta kan återställa balansen.
    Lycka till!

  • Tihi

    Jag glömde att skriva att det enda som är nytt i min hudvård är just CC creamen så därför misstänker jag såklart den. Jag var nyfiken på om andra har fått så sena reaktioner på en kräm som jag med en dryg månad. Jag har slutat använda krämen sen en vecka och hyn verkar vara på bättringsvägen men jag får vänta någon vecka till innan jag vet med säkerhet. Jag har testat arganolja förut och det var tyvärr ingen hit för min hy.

  • pisabingbong

    GUD JA! Köpte den för ca en månad sen och samtidigt  hade jag köpt det här populära snigelslämmet. Fick höra ganska olika åsikter om snigelslämmet men dock alltid bra saker Lumene cc cream. Så ja började naturligtvis använda båda två samtidigt och efter ca 5-7 dagar märkte jag att jag har fått finnar under hakan. Jag hade hört mycket blandat om den som sagt så jag började verkligen ifrågasätta snigelslämmet och slutade naturligtvis använda den. Därefter kom jag in i en period där jag inte gjorde ?full face? av smink utan bara lite naturligt och därför använde jag heller inte cc Creamen längre. Ända sen dess har jag inte rört båda två men nu när jag IDAG använder cc creamen igen så ser jag precis efter att ha tagit bort sminket att jag har fått extrem utslag. Funderar på om det är Cc creamen och inte snigelslämmet (vilket de känns som). Så himla trist! Har aldrig fått höra något dåligt om den heller så de blev väldigt tråkigt. 😔

Svar på tråden Finnar och utslag efter 5-6 veckor med ny CC cream?