• Sandraa13

detta med x och y spermier... någon som kan??!!

Om killspermier är mer seglivade o man har sex ngr dr innan som då ger tjejerna förtur o ändå har sex under äl oxå.Vilka vinner då? Tjejeerna som då väntat kvar på ägget eller killarna som är snabba??

• Svar på tråden detta med x och y spermier... någon som kan??!!
  • Sandraa13
    Snövits skrev 2015-12-19 21:28:55 följande:

Omöjligt att svara på.....

Hmm... Har nämligen äl imorgon antar jag... Hade sex för 3 dagar sedan och i morse... Därför jag undrade jag...
  • Lyckygirl9999

Det är flickspermier man tror vara sega och överlever längre i slidmiljö. Killspermier tror man är snabbare men att de dör fortare.

Finns forskare som ägnat sig åt detta, googla!

• Lyckygirl9999

Sen är det ju även så att det är miljontals spermier i en sats så det kan bli hur som helst hur man än gör

• Sandraa13
    Lyckygirl9999 skrev 2015-12-19 21:36:56 följande:

Sen är det ju även så att det är miljontals spermier i en sats så det kan bli hur som helst hur man än gör

Joo jag har googlat tack! Men jag undrade bara om det är någon som vet vilka om nya spermier kan "putta" bort gamla om mm har sex igen närmare äl
  • Flisan79

En liten tvist är ju att vissa män bara har antingen x eller y spermier, vissa har båda men betydligt fler av ena sorten.

• Lyckygirl9999
    Sandraa13 skrev 2015-12-19 22:52:42 följande:

Joo jag har googlat tack! Men jag undrade bara om det är någon som vet vilka om nya spermier kan "putta" bort gamla om mm har sex igen närmare äl

Haha nej verkligen inte. De som finns där inne ligger kvar och "puttas" inte bort.
Svar på tråden detta med x och y spermier... någon som kan??!!