• lelle0242

Gravid med 3 barnet men sambon vill inte ha barnet!

Hej jag är 28 år gammal och min sambo är 30 år. Vi har en dotter på snart 4 år och en som blir 1 år i januari. Under min andra gravitet fick jag veta att jag hade kraftiga cellföringar som jag nu tog bort i förrgår så jag blöder lite grann nu med.

Vi tänkte lite dumt och jag skyddade mig inte en gång för jag tänkte de var lugnt eftersom jag skulle göra de här med operationen med cellerna. Men i vilket fall för en vecka sedan fick jag veta att jag är gravid och de kommer som ett slag från ovan då jag inte vill vara gravid och känner mig jätte dum. Jag som hade så mycket planer, men nu några dagar efter så har jag börjat känt en lycka för detta och vill ha barnet. Problemt är bara att sambon vägrar och säger han tvingar mig till abort. Han tvingade mig en gång 2013 med som jag ångrar än idag och drömmer mardrömmar om och jag försöker ta ett barn i mina drömmar. Han vet jag skulle må jätte dåligt av en abort och sjunka in i ett svart håll igen. Men han sa heldre du mår dåligt i några år än att jag får ett livslångt lidande. Så nu står jag här mitt emellan och mår skit och är ledsen som bara den.

Jag vill inte att min sambo lämnar oss som han hotar med och tro mig han gör de, men jag vill absolut inte genom gå en abort. Vad gör man:(

• Svar på tråden Gravid med 3 barnet men sambon vill inte ha barnet!
  • solros68

Enkelt, du lämnar honom. Varför vill du vara med en kille som tvingar dig till abort?

• Annaodaniel

Lämna honom, han är inte värd dig om han vill tvinga dig till abort! Att han redan tvingat dig till abort tidigare är illa nog.

• viseversa

Eh han låter ju som en väldigt sjuk människa. Vad i hela friden ser du hos den idioten? Lämna honom är mitt råd. Han är ju som sagt inte frisk.

• grind
    solros68 skrev 2015-12-20 07:21:00 följande:

Enkelt, du lämnar honom.

Ja, det är den naturliga lösningen för en ansvarslös människa.

@TS

Det är ingen lätt situation som ni satt er i. Två barn är mycket jobb, tre barn ännu mer. Att genomgå en ny abort är givetvis inte heller roligt.

Jag tycker du ska välja utefter hur du har det med din man. Om vi nu frånser abprtsitustionen, är det en bra person, man och pappa som du kan räkna med kommer stötta dig och era barn många många år framöver, förhoppningsvis tills döden skiljer er åt. I så fall tycker jag att du ska göra abort. Men sen till att han steriliserar sig eller nåt så ni slipper hamna här igen.

Om han däremot är en man som inte finns där för dig och era barn, och ni kommer säkert göra slut om några år ändå, så tycker jag att du enbart ska gå efter dina egna känslor.
  • lelle0242

Tack för ert stöd. Jag tvivlar på att vi kommer att hålla ihop livet ut eller snarare att jag ska orka. Han är en bra sambo annars snäll och kärleksfull men han har ett stort öga för att ljuga tyvärr och jag kan inte lita hundra på han efter allt han gjort mig. Han kommer alltid finas för barnen de vet jag och han har redan sparat en hel del till flickorna vi har då han är egen företagare och de går jätte bra med affärerna. De är jag som tar de mesta nu redan flickorna och tar hand om honom medan han tar hand om mer de ekomiska frågan. Nu har jag ganska bra lön med i vanliga fall men är just nu mammaledig ännu för sambon vill inte vara ledig. Jag har många gånger funderat på att lämna honom vilket jag även gör nu men de är ganska mycket som spelar in i de beslutet. Jag är mest rädd för att ta steget och att ta ensamheten. Jag är mest ledsen för han flyr från detta. Han har gjort såhär vid alla våra barn tyvärr han får panik en blackout. Ändå är nummer 2 välplanerad och kom till tackvare hormonstimulerande då jag har pco.

• lelle0242

Han älskar våra barn vi har jätte mycket och vill ofta ha kort på dem. Hans problem är mer att han inte gillar bebisar under typ 8 månader skulle man kunna säga och sen att han vill ha frihet en massa frihet. Man kan säga han vill leva familjeliv men samtidigt ungkarlsliv. Vi har tidigRe gått till familjeterapi där där terapigumman tyckte min sambo skulle gå hos en psykolog så han fick hitta sig själv medan hon tyckte att jag verkade ledsen men säker på vad jag vela med livet. Hon vela fortsätta prata med mig men inte med oss i par då hon ej visste hur hon skulle hjälpa oss då sambon bara satt på tvären. De var pinsamt där och han skylde som vanligt över allt på mig vilket hon sa till honom om med:)

• moja

Utsätt dig inte för en abort till om du fortfarande mår dåligt över den förra! Ingen ska tvinga dig till abort

• Anna74a

Alla har ju olika känslor inför aborter, men det kan ju vara bra att tänka på hur ett liv som ensamstående med tre barn skulle se ut.
    Kommer du att orka, ha råd med det?
    Hur tror du att du skulle må i den sitsen?
    Om det känns lugnt på alla de punkterna är det väl läge att behålla barnet, annars inte.

• atea

Jag tycker du ska lämna honom. En man som försöker tvinga sin sambo och mamman till sina barn till abort (trots att han dessutom redan har gjort det en gång och vet hur illa du tagit vid dig av detta) är ingen riktig man. Han är en stor idiot.

När jag längre ner i tråden läser vad du skriver mer om honom blir jag ännu mer övertygad. Du kommer att ha det bättre utan honom. 
    När du tänker efter är det väl egentligen ett ganska enkelt val: Ska du fortsätta leva med en idiot till man eller välkomna ännu ett älskat barn till jorden?  Jag vet vad jag skulle ha valt!

Kramar!

• lelle0242

Kanske vill ni veta hur de gick? Jo, de är en lång historia och kämpig kamp. Men nu fyller denna skatt Lea som låg i min mage då 4 år i veckan. Hon är verkligen vår prinsessa. Så jag har tre prinsessor som jag älskar över allt annat. :) Hur de gick med sambon? Ja han lämnade mig på bb när han såg de var en till flicka och gjorde slut. Den sorgen var hemsk då jag också födde för tidigt och fick ligga på neo. Men som sagt vi har gått igenom mycket och är åter ett par igen. Jag däremot har drabbats av svår panikångest och äter dagligen medicin. De syns inte på mig men jag lider än idag av de barnet jag inte fick 2013. Jag hatar mig själv för de och kommer aldrig förlåta mig själv. Men de fina  i de hela är att jag trots alla motgångar har fått tre underbara tjejer. Jag är trots allt lycklig med dem och jobbar på att bli stark igen. 

• S23
    lelle0242 skrev 2020-07-10 22:21:30 följande:

Kanske vill ni veta hur de gick? Jo, de är en lång historia och kämpig kamp. Men nu fyller denna skatt Lea som låg i min mage då 4 år i veckan. Hon är verkligen vår prinsessa. Så jag har tre prinsessor som jag älskar över allt annat. :) Hur de gick med sambon? Ja han lämnade mig på bb när han såg de var en till flicka och gjorde slut. Den sorgen var hemsk då jag också födde för tidigt och fick ligga på neo. Men som sagt vi har gått igenom mycket och är åter ett par igen. Jag däremot har drabbats av svår panikångest och äter dagligen medicin. De syns inte på mig men jag lider än idag av de barnet jag inte fick 2013. Jag hatar mig själv för de och kommer aldrig förlåta mig själv. Men de fina  i de hela är att jag trots alla motgångar har fått tre underbara tjejer. Jag är trots allt lycklig med dem och jobbar på att bli stark igen. 

Bra med återkoppling.
    Uppenbarligen rätt beslut att behålla barnet! och hoppas verkligen att du och denna man, som jag verkligen tycker var en idiot, har det bra tillsammans nu
  • Mimosa86

Härligt att höra! Men de svek han utsätter dig för.... hur länge kommer du orka? Lämna dig ensam på neo med en lite och göra slut pga av könet... jag tycker du är värd en man 100 gånger bättre än det här.
  • Dennadagdettaårdennastund

Wow kul att höra återkoppling!!

Kan du förlåta att han gjorde så mot dig på BB? Han verkar helt vidrig som gör så. Fy fan.

Men så skönt att du behöll och att det gick bra :)

• lelle0242

Helt ärligt så tog jag första pillret för jag inte vågade annat för han hotade med saker. Jag tog pillret och sen gick jag på toa direkt jag fick Flashback från 2013 och gjorde precis lika och började stoppa fingrar i halsen och kräkas. Men denna gång såg ja till att spy ordentligt flera gånger. Så att jag fick detta barn är sånt underverk och min kärlek till henne är så stor men också min ångest över att jag hade kunnat förlora henne. Näää jag kommer nog aldrig förlåta men just nu är de lugnt och barnen mår bra så jag står ut ett tag till. Låter helt dumt jag vet. Men ja är inte stark nog just nu att lämna heller. 

• Connie07

Tvingat till abort?Vi lever 2020 nu och kvinnan bestämmer om detta .Ingen man ska tvinga.

• GGN

Du tog tillbaka honom?? Var är din självrespekt TS? Är det såhär du vill att dina döttrar ska leva också?
  • engladprick

Snälla ta hjälp OH få kraft att lämna honom, han utsätter dig för psykiskt väld! Är detta vad du vill att dina döttrar vill se hur en vuxen relation ska fungera?

Du klarar allt och kommer klara allt!

• GGN
    Connie07 skrev 2020-07-12 00:30:05 följande:

Tvingat till abort?Vi lever 2020 nu och kvinnan bestämmer om detta .Ingen man ska tvinga.

Håller med.
  • Undrandee

Förlåt, men viljen jävla gris! Jag hade lämnat honom och satsat allt på det här barnet istället!

Svar på tråden Gravid med 3 barnet men sambon vill inte ha barnet!