• lindaR1981

Hur ska jag på bästa sätt göra för att min dotter ska släppa svartsjukan mot min sambo?

Min 10 åriga dotter är väldigt svartsjuk o jag vill veta hur jag ska kunna hjälpa henne släppa det

Sitter jag o sambon och pratar kan hon bli arg o säga att jag skiter i henne o inte vill ha henne där :/

Hon får betydligt mycket mer uppmärksamhet än han får den veckan hon är hos oss.....men får hon inte ALL uppärksamhet så är jag en dålig mamma osv

Någon som varit med om liknande o har något råd att ge?

• Svar på tråden Hur ska jag på bästa sätt göra för att min dotter ska släppa svartsjukan mot min sambo?
  • grind

Bli ihop med den riktiga pappan så ska du se att det löser sig.

• IsDimma
    grind skrev 2015-12-22 10:37:39 följande:

Det är inte alls säkert. Vissa barn blir i perioder svartsjuka trots att deras föräldrar lever ihop.
  • Nenne666

Att ha negativa eller positiva känslor i något är ju helt naturligt, men att agera på dom är inte alltid helt okej. Det gäller för alla. Att förstå din dotter är en sak men att låta henne bete sig därefter är en annan. Det sistnämnda är inte okej, kan ju jag tycka.

• lindaR1981
    grind skrev 2015-12-22 10:37:39 följande:

Det var väl ett rätt korkat svar
  • Tilja

Fråga henne vad du hade kunnat göra för att det ska kännas bättre för henne och visa att du bryr dig om vad hon tycker och känner

Svar på tråden Hur ska jag på bästa sätt göra för att min dotter ska släppa svartsjukan mot min sambo?