• Borka

Varför röstar DU på SD?

Sverigedemokraterna har nu ca 19% av väljarnas röster (SCB nov). Att partiet vuxit så kraftigt har många människor svårt att förstå. Vad är det som gör att personer väljer att rösta på det partiet?

Låt oss fråga de som röstar på SD.

Min fråga vänder sig främst till de som röstat på SD för första gången 2014, eller i övrigt blivit SD-sympatisör efter 2010.
    Alla partier har sina kärnväljare, men jag är ute efter dig, ej förstagångsröstare, som bytt partiröst till SD efter 2010. 

Varför röstar DU på Sverigedemokraterna?

Svara anonymt och från hjärtat. Jag behöver nog inte påminna om FL:s regler för språkbruk i forumen. Håll inläggen städade i möjligaste mån.

Detta är tänkt att vara en survey, så FÖRSÖK låta bli att kasta skit på varandra. Ta istället chansen att lyssna och få svar på frågan varför SD vuxit så starkt.

Borka rövar bort dina fötter
  • Svar på tråden Varför röstar DU på SD?
  • Anonym (Pappa32)
    Anonym (störst) skrev 2015-12-23 13:12:25 följande:

Det enda partiet som faktiskt värnar om Sverige så vem ska man annars rösta på?

SD är samtidigt störst idag så det är vist fler som vill se om sitt hem och inte rasera den i grunden.

Källa på grafen?
  • Hemsk fascist

För att det finns inga andra alternativ.

• Anonym (Inget val)

För att fram till att systemen nästan kollapsade i höstas så var de det enda partiet som ville minska invandringen till hållbara nivåer för att kunna lösa de problem som vi redan har.

Övriga partier har i decennier kämpat för att Sverige ska ta låta fler ta del av vår modell med svensk välfärd och allt vad det innebär. Vi har haft en politik som går ut på att locka till oss invandring med löften om allt möjligt och klara besked om att det är fullt nödvändigt för att "rädda pensionerna".

Samtidigt så lobbyade vi för att EU mååååste öppna gränserna mot Afrika och mellanöstern för att folk inte ska dö på havet och så. Efter fotot på den döda strandpojken så har detta exploderat, EU öppnade gränserna och sen vällde det in invandrare i tiotusental i veckan. 

Detta var pga kriget i Syrien sade media, trots att de allra flesta kom från Afghanistan. Något märkligt, inte sant?

Detta var tydligen något som vi aaaaaldrig kunnat föreställa oss sade våra kära politiker, trots att det är precis det här som de lobbyat för. Per capita tog vi emot flest invandrare i hela Europa och ca 30% av SAMTLIGA ensamkommande barn(statistik från 2014).

Vi har inte byggt upp ett system för att hantera detta, vi har en skrikande bostadsbrist och skolresultat som rasar år efter år trots att våra kära politiker säger att det beror på att PISA är dåligt.

Osv osv osv osv osv...

Jag har inte ett skvatt förtroende för herr Åkesson och hans gelikar när det gäller att styra landet och jag håller inte med om deras konservativa kärnfamiljkramande politik i övrigt. Trots detta ser jag inget val än att rösta på dem tills att de antingen får konkret makt eller de andra skärper sig.

Svar på tråden Varför röstar DU på SD?