• Anonym (Lurad)

Känner mig lurad av mäklaren

Mår så dåligt. Jag slrev upp mig för intresse på en lägenhet, nyproduktion.

Mäklaren smsar mg och skriver att han ringer upp inom 30 min för att höra om jag är intresserad av en lägenhet, och att om jag inte svarar så går han vidare med nästa intressent tills jag ringer upp.

Jag täntle då att jag under tiden kunde passa på stt sola i solariumek i 10 min eftersom jag ville bli brun till julafton. Han sa ju att han skulle ringa inom 30 min, så då tänkte jag att om jag solar de 10 första ministrarna så lär han ju inte ringa. Men när jag var klar i solariumet så ser jag att han har ringt. Jag ringer upp och han säger då att han gått vidare med andra intressenter. Den lägenhet jag ville ha tog personen han ringde efter mig!!!! Nu finns det bara dyra lägenhet kvar som jag inte har råd med. E så arg och ledsen. Det hör kännsninte rättvist!!

Vilka rättigheter har jag?

• Svar på tråden Känner mig lurad av mäklaren
  • MsFry

Han ringde inom 30 minuter som han sa och eftersom du prioriterade att sola så fortsatte han till nästa person, precis som han sa att han skulle göra. Du har ingen annan att skylla än dig själv.

• Anonym (LOL)

Inga. Du anmälde ditt intresse, men svarade inte när han ringde. Om nu 10 minuters solande är mer viktigt än lägenheten, så får du skylla dig själv.

• Anonym (Lurad)

Det spelar ingen roll vad ni säger, ni verkar inte särskilt smarta ändå.

• Anonym (Jo)

Inte bra att sola solarium. Nu vet du.

• Anonym (!!!)

Varför sola när du visste att han skulle ringa? Man lämnar aldrig telefonen oavsett om det är 10 minuter eller ens 1 minut. Han sa inom 30 minuter och då kan man ringa efter 5-10 minuter oxå.

Du verkar ju inte så smart heller som väljer att sola istället för att vänta på ett samtal.

• RosaSmurf
    Anonym (Lurad) skrev 2015-12-23 14:18:40 följande:

Fast innom 30 min innebär att han kan ringa efter 1 minut, 10 minuter, en kvar eller efter 29 minuter. Du prioriterade solarium framför en lägenhet du var intresserad av. Du får skylla dig själv och stå för ditt val. Lurad har du absolut inte blivit då mäklaren häll sitt ord.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Lurad) skrev 2015-12-23 14:18:40 följande:

Säger hon som sumpade en lägenhet för att det var så viktigt att sola...

Och dessutom, har du ingen mobil? Varför inte ha den med dig, så att du kunde höra om han ringde.

Så korkad kan du vara själv Flört
  • Anonym (Zeta)

Det är korkat att frivilligt skaffa sig rynkig hud med cancer.

• Anonym (V)

Den här tråden borde flyttas till sandlådan.

Svar på tråden Känner mig lurad av mäklaren