• Anonym (hjääääälp)

Gjorde bort mig totalt inför mina föräldrar. Vad fan skall jag göra nu?

Detta är en lång historia, men jag skall skriva så kortfattat jag kan.

Igår var jag på traditionsenligt julbord hos mina föräldrar tillsammans med min 6-åriga dotter. Köttbullar, prinskorv, julskinka, inlagd sill och givetvis en jävla massa alkohol b.l.a. tysk julöl, skotsk whisky och farfars hemkryddade snaps med smak av björnbär, fanns tillgängligt. Jag har tyvärr dåligt alkoholsinne och blev givetvis stupfull ganska omgående (förmodligen p.g.a. snapsen som jag drack 5-6 glas av) vilken resulterade i erotisk nakendans på köksbordet sjungandes "Stad i ljus" av Tommy Körberg. Det resulterade även i flera sönderslagna snapsglas till min mors förtvivlan. Slog även sönder ett stort antal whiskyflaskor ur min fars exklusiva samling och slutligen spydde jag ner TV-soffan som de nyss hade köpt. Några tavlor revs också ned från väggarna i farten. Vaknade upp i tvättstugan i morse inlindad i aluminiumfolie (ingen aning om varför, men det var väl någon nödvändig åtgärd mina föräldrar kom på för att stoppa mig från att slå sönder hela huset).

När jag satte mig vid frukostbordet i morse så var det ingen som nämnde något om gårdagens bravader, men jag märker att stämningen är väldigt stel här hemma. Herregud, jag skäms så JÄVLA mycket för det som hände igår. Vad fan skall jag göra? Hela vardagsrummet ser ut som ett slagfält och det stinker spya i hela lägenheten. Jag vill givetvis be om ursäkt och betala för alla skador, men jag vet inte vad jag skall säga till dem. Min 6-åriga dotter var med på middagen och såg hela förställningen, vad fan skall jag säga till henne? Jag överväger självmord för tillfället för jag står inte ut. HJÄLP MIG!!!!

• Svar på tråden Gjorde bort mig totalt inför mina föräldrar. Vad fan skall jag göra nu?
  • Ascendere

För att kunna ge ett vettigt råd måste du först besvara följande:

Du nämner att det förekom prinskorv på julbordet. Vidare berättar du att du framförde en erotisk dans.

Men var det Korvdansen du framförde?

Eller en vanlig erotisk dans?

Detta är helt avgörande för hur du bör gå vidare nu.

• Anonym (mor)
    Anonym (Allingsås) skrev 2015-12-26 00:36:32 följande:

Jag tror på TS, jag gjorde nåt väldigt likt själv, tom aluminiumfoliet stämmer (läskigt) Fast jag har fem barn under 10 och vi var hemma hos oss och det var bara vi sex. Jag är inte heller alkis men spottar inte i glaset vid fest.

Vi (jag) gjorde julmiddag; fiskpinnar och spenat, men rullade pinnarna till bullar (hade inga pengar över efter systembesöket, till vanliga köttbullar och mina ungar märker ingen skillnad ändå så) och allt var trevligt tills då jag vaknade upp imorse, i folie som sagt, med minnesluckor och rungande huvudvärk.

Ungarna kom inte när jag ropade så jag gick och kollade efter dom och hittade dom ihopkurade i garderoben. Dom såg livrädda ut, mellanminstingen har inte pratat på hela dagen och kissat på sig tre gånger redan, så jag undrar vad fan det är för hemskt jag kan ha gjort på fyllan (skäms) Dom går omkring här i grupp, klänger sig vid varandra och gör långa omvägar runtom mig. Herregud, så illa kan det väl inte ha vart? Vem tar sig inte en liten hutt på julafton liksom?

Tyvärr ligger de fem julklapparna fortfarande under kaktusen så de måste vi ha glömt att öppna, men när jag ropar på dom att kom och öppna klapparna nu så gråter tre av dom och dom backar tillbaks in i garderoben tätt slingrade om varandra.

Otacksamma ungjävlar alltså!

hahahahahahahahahahaha )) God fortsättning och ungarna repar sig nog med tiden..........
  • Anonym (mor)
    Anonym (hjääääälp) skrev 2015-12-25 22:05:25 följande:

Igår var jag på traditionsenligt julbord hos mina föräldrar tillsammans med min 6-åriga dotter. Köttbullar, prinskorv, julskinka, inlagd sill och givetvis en jävla massa alkohol b.l.a. tysk julöl, skotsk whisky och farfars hemkryddade snaps med smak av björnbär, fanns tillgängligt. Jag har tyvärr dåligt alkoholsinne och blev givetvis stupfull ganska omgående (förmodligen p.g.a. snapsen som jag drack 5-6 glas av) vilken resulterade i erotisk nakendans på köksbordet sjungandes "Stad i ljus" av Tommy Körberg. Det resulterade även i flera sönderslagna snapsglas till min mors förtvivlan. Slog även sönder ett stort antal whiskyflaskor ur min fars exklusiva samling och slutligen spydde jag ner TV-soffan som de nyss hade köpt. Några tavlor revs också ned från väggarna i farten. Vaknade upp i tvättstugan i morse inlindad i aluminiumfolie (ingen aning om varför, men det var väl någon nödvändig åtgärd mina föräldrar kom på för att stoppa mig från att slå sönder hela huset).

När jag satte mig vid frukostbordet i morse så var det ingen som nämnde något om gårdagens bravader, men jag märker att stämningen är väldigt stel här hemma. Herregud, jag skäms så JÄVLA mycket för det som hände igår. Vad fan skall jag göra? Hela vardagsrummet ser ut som ett slagfält och det stinker spya i hela lägenheten. Jag vill givetvis be om ursäkt och betala för alla skador, men jag vet inte vad jag skall säga till dem. Min 6-åriga dotter var med på middagen och såg hela förställningen, vad fan skall jag säga till henne? Jag överväger självmord för tillfället för jag står inte ut. HJÄLP MIG!!!!

Men VARFÖR väljer du en låt som "Stad i ljus"? Den är inget för amatörer utan det är bara Körberg som kan göra den rättvisa

• Mandel

Trevlig släkt du har som sitter bredvid och tittar på när du hinkar i dig alkohol och när du sedan kastar kläderna sitter de glatt och tittar på när du showar loss på köksbordet.

En normal släkt hade sett ditt drickande och tagit bort alkoholen och tagit bort dig från firandet. 
    De hade skyddat din dotter och tagit tag i detta långt innan det spårade ur.

Detta är inte sant på en endaste fläck. Sorry!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2015-12-27 08:25:31 följande:

Trevlig släkt du har som sitter bredvid och tittar på när du hinkar i dig alkohol och när du sedan kastar kläderna sitter de glatt och tittar på när du showar loss på köksbordet.

En normal släkt hade sett ditt drickande och tagit bort alkoholen och tagit bort dig från firandet. 

De hade skyddat din dotter och tagit tag i detta långt innan det spårade ur.

Detta är inte sant på en endaste fläck. Sorry!

Reagerade på samma sätt som du. En ytterst dålig hittepåtråd
  • Anonym (tvångströjan)

Stad i ljus? Obestämd

Vad är det för fel på "I'm so excited?"

Jag är besviken på din dåliga smak.

• Anonym (H)
    Ascendere skrev 2015-12-26 15:54:06 följande:

För att kunna ge ett vettigt råd måste du först besvara följande:

Du nämner att det förekom prinskorv på julbordet. Vidare berättar du att du framförde en erotisk dans.

Men var det Korvdansen du framförde?

Eller en vanlig erotisk dans?

Detta är helt avgörande för hur du bör gå vidare nu.

Det var falukorvdansen. TS var bara för full att märka skillnaden.
  • race
    Anonym (hjääääälp) skrev 2015-12-25 22:27:36 följande:
    Jag har vanligtvis inga alkoholproblem, jag dricker inte till vardags. När jag är på fest så spårar jag dock ur rejält tyvärr. Detta är inte första gången detta inträffar, men de tidigare gångerna har inte min dotter varit närvarande. Jag inser nu att jag kanske borde ta tag i mitt liv och söka hjälp, men jag ser mig verkligen inte som alkoholist, bara en person med dåligt alkolholsinne.
    Om detta är sant så bör du aldrig mer dricka alkohol. Du tror att du inte har problem, men varför ta risken att det blir såhär igen? En chock för föräldrarna, men värst är det för dottern. Detta kommer antagligen vara ett minne som hon aldrig glömmer och som hon kommer må dåligt av. Det är ditt ansvar som förälder att hjälpa henne att bearbeta detta och att se till så att detta eller något liknande aldrig händer igen.
  • Anonym (Återvunnen)

Jag skojar INTE nu! Se för bövelen till att lägga den uppslösade folien till återvinning!

Å sup mindre hädenefter! Avge nykterhetslöfte om inte det hjälper!

• Anonym (tvångströjan)

Ett tips: Åk aldrig buss onykter och undvik lyktstolpar.

Där är så många stänger man kan missta för strippstänger.

• Anonym (mor)

Jag ser TS framför mig där hon i sin nakna glans söker efter de höga tonerna i "Stad i ljus"

• Anonym (mamma till ts)
    Anonym (hjääääälp) skrev 2015-12-25 22:05:25 följande:

Men kära vännen!

Kan inte du och jag träffas och prata som vuxna gällande ditt problem med spriten?

Jag mår så himla dåligt av detta!
  • jeolpeol

TS är det du som brukar dejta killen vars tjejer alltid ramlar när de är ute tillsammans? Jobbigt Rynkar på näsan

Svar på tråden Gjorde bort mig totalt inför mina föräldrar. Vad fan skall jag göra nu?