• ymmmi

magsjuka mer än ett dygn?

Hmm min mellersta dotter på 4 år vaknade förra natten med hög feber 39,5 och jätte jätte ont i halsen.
    Sedan somnade hon om men vaknade en timme senare med kräkas. Kräktes i går minst 10 ggr, men klagat på halsont också,
    Hög feber.
    I natt kräkts 3 ggr pch hög feber.
    Kissat 3 ggr under ett dygn, men lite och väldigt start gult.

Det jag funderar på är att kag aldrig varit med om magsjuka som ska ha varat under ett helt dygn.
    Hon har väldigt lätt för stt kräkas i vanliga fall, så fått hon får hosta så kräks hon oftast.
    Funderar nu på om det är halsen som gör att hon kräks.

Eller vad tror ni? Magsjuka över ett dygn med feber 39,5

• Svar på tråden magsjuka mer än ett dygn?
  • Jennymariaa

Tror inte det är magsjuka. Jag hade i tisdag till onsdag 39,9 grader i feber. Försvann efter ett dygn & nu har jag bara ont i halsen. Har varit många i familjen som det varit så för i vinter :)

• Lemt77

Man kan kräkas av hosta och att febern stiger men jag tycker det låter som vinterkräksjuka alt kräksjuka när hon kräkt så många ggr.

• Iowhannah

Kan även vara maginfluensa. Jag har förvisso aldrig haft vare sig det eller kräksjuka så jag kanske inte ska uttala mig.

• ymmmi

Har åkt in, hon har en sänka på 200
    Väntar på provsvar från fler prover

• SoulsWillRise

Mina yngsta kräks alltid pga kraftig hosta. Han har nog ärvt det från sin morfar för han kräks också pga hosta och slem. Min äldsta kräks när han får hög feber. Med andra ord inte magsjuka :)

• HWR

Bra att ni åkte in, skulle jag också ha gjort om mitt barn haft hög feber och kräkts.
    Sen det där med magsjuka..mina kan kräkas i flera dygn om de åker på vinterkräksjukan..så synd om dem då. Och de brukar säga att de har ont i halsen men jag tror att de blandar ihop det med att må illa.
    Hoppas ditt barn mår bättre snart!

• ymmmi

Förlåt, sänkan var 324
    Fick åka helikopter till nus i Umeå
    Så är inlagd nu

• ymmmi

Fick komma hem i går kväll med antibiotika med pas hem och order med att hålla koll på hon ifall hon blir minsta lilla dålig igen så blir det lassa igen.
    Sänkan hade gått ner till 80 med två olika antibiotika, alla prover var inte klara i går när vi åkte. Men ett var Pos och det var streptokocker, men läkaren sa att det var konstigt om det skulle ha gjort den otroligt höga sänkan.
    Hon fick antibiotika intravenöst och även vanlig syrup.

• ymmmi

Togs även blododlingar men den var inte klar ännu. Fast han sa att ju längre tid det tar med svar detr bättre är det stt det inte var något i blodet.

Svar på tråden magsjuka mer än ett dygn?