• mammaluna

4 Missfall och ingen hjälp

Jag har som sagt haft 4 missfall (2 "vanliga" och 2 MA). Dock inte på raken. Jag har också tre barn och har i princip haft vartannat MF vartannat barn. Bor i Halland och här måste man haft 3 MF i rad för att bli berättigad en kontroll. 
    Mitt senaste MA blev jag skrapad för den 2/12. Jag trodde att jag var i v. 15 men det hade slutat att vara i v.12, och jag har fortfarande blodblandade flytningar och mensen lyser med sin frånvaro (gjorde ett VUL som konstaterade att min livmoder ser ut att vara "vilande" som hon sa eller i början av en cykel.
    Känner att jag inte blir tagen på allvar när jag kommer till gyn.

Någon som har liknande erfarenheter? Hur gick det för er?

• Svar på tråden 4 Missfall och ingen hjälp
  • Tulia

Jag har också haft 4 missfall. Fick en dotter efter första missfallet sedan fick vi 3 missfall. Blev gravid igen 2013 och krävde då att få progesteron (gulkroppshormon) och trombyl (mot ev. proppar i livmodern) utskrivet, som tur var gick de med på det och vi fick en liten tjej. Nu väntar vi barn igen (v15 nu) och tar samma mediciner som förra gången. Mitt råd är att vid ev. nästa graviditet ta kontakt med gyn så fort du fått besked och kräva att de lyssnar på dig. Lycka till!

Svar på tråden 4 Missfall och ingen hjälp