• enlitenprick

BF september 2016 Stockholm

Bor du i Stockholm och ska få ditt första barn i september 2016? Det skulle vara kul att lära känna fler som har bf i september (slutet på augusti), för att ha någon att stöta och blöta allt som händer under graviditeten ;D

Här kommer lite kort om mig, berätta gärna om dig själv du med!

Ålder: 29 år
    Civilstånd: Förlovad
    Sysselsättning: Konsult i byggbranschen
    Bor: Kungsholmen
    Antal barn: Det här är första :)
    Beräknad BF: 31 augusti 
    Övrigt: Vi har pratat om att skaffa barn rätt länge men avvaktat. Vi började försöka lite halvdant för några månader sedan men vi trodde nog båda att det skulle ta längre tid, så vi är lite överrumplade. Vi har nyss plussat och kommer vänta innan vi berättar om nyheten, så därför är jag anonym till att börja med.

• Svar på tråden BF september 2016 Stockholm
  • 059
    enlitenprick skrev 2015-12-30 16:56:10 följande:
    Hej och grattis! Kul att fler börjar trilla in i gruppen. När har du bf?
    Olika appar säger olika, men ca 6-8 september. :)
  • 059
    sodapopinski skrev 2015-12-30 17:02:52 följande:
    Nej jag blev gravid på andra försöket. Hade räknat med att det skulle ta mycket längre tid! Ni då?
    Vi började försöka i somras, men när det inte tog sig på de 2 första försöken så tog i en paus(för att det var fullt upp med annat, inte pga det). Så har vi försökt halvhjärtat nu under höst/vinter. Och så blev det ett plus, vi är förvånade!
  • ausaaf

Plussade idag, BF 7/9.
    Jag är 30 och min sambo är 33.
    Bor i Sollentuna.
    Första barnet för oss båda. Har försökt sedan slutet av sommaren.

• enlitenprick

Hej! Nu börjar jag verkligen märka att något är på tillväxt i min mage. Jag är så sjukt trött hela tiden. Jag sover typ 9-11h per dygn men känner mig ändå helt orkeslös. Skönt att man är ledig annars hade detta blivit knepigt på jobbet :)

Har svårt att få i mig mat också pga illamående, men jag märker att det blir värre när jag inte äter. Kommer på mig själv med att försöka tänka på olika typer av mat för att komma på vad jag kanske skulle kunna vara sugen på för att få ner nåt. Jag har nog alltid tänkt att jag skulle äta väldigt nyttigt, igår tröck jag två stora polarkakor och ett glas oboj bara för att få ner nåt. Hur går det för er? Känner ni av några symptom ännu?

• enlitenprick
    sodapopinski skrev 2015-12-30 17:02:52 följande:

Nej jag blev gravid på andra försöket. Hade räknat med att det skulle ta mycket längre tid! Ni då?

Vi har sagt några månader att händer det så händer det, men min mens är oregelbunden så vi testade NC och första gången vi hade sex på ÄL så funkade det. Jag trodde vi skulle behöva försöka flera ggr med att pricka ÄL :) Hur var de för er andra?
  • enlitenprick
    059 skrev 2015-12-30 21:35:06 följande:

Vi började försöka i somras, men när det inte tog sig på de 2 första försöken så tog i en paus(för att det var fullt upp med annat, inte pga det). Så har vi försökt halvhjärtat nu under höst/vinter. Och så blev det ett plus, vi är förvånade!

Är det inte så det brukar vara, när man slappnar av går det bättre ;)
  • enlitenprick
    ausaaf skrev 2016-01-01 21:23:31 följande:

Plussade idag, BF 7/9.

Jag är 30 och min sambo är 33.

Bor i Sollentuna.

Första barnet för oss båda. Har försökt sedan slutet av sommaren.

Hej och grattis till plusset! Kul att vi blir fler :)
  • ausaaf
    enlitenprick skrev 2016-01-05 11:02:56 följande:
    Hej och grattis till plusset! Kul att vi blir fler :)
    Tack :)
    Ja och kul med en Stockholmstråd.
  • Lei

Hej!

Det verkar inte som om denna tråd är så aktiv men jag kollar ändå. Jag väntar mitt andra barn i mitten av september efter flera års försök. Själv bor jag i Farsta.

• ausaaf
    Lei skrev 2016-01-30 09:48:07 följande:

Hej!

Det verkar inte som om denna tråd är så aktiv men jag kollar ändå. Jag väntar mitt andra barn i mitten av september efter flera års försök. Själv bor jag i Farsta.

De flesta av oss som skrivit i denna grupp har nog varit mer aktiva i denna grupp: www.familjeliv.se/forum/thread/76154397-bf-september-2016

Men framförallt i en hemlig fb-grupp. Pm:a din mailadress för Facebook om du vill vara med.
  • ma_alin

Jag vill också gärna komma i kontakt med fler med bf i sept i Sthlm.

Är själv 28, bor vid Gullmars. Väntar mitt första barn, bf 11/9. Lyckades bli gravida på egen hand efter en tid med utredning och i väntan på att starta en kur med Pergotime.

Fanns det nån grupp på fb?

• ausaaf
    ma_alin skrev 2016-02-08 07:24:50 följande:

Jag vill också gärna komma i kontakt med fler med bf i sept i Sthlm.

Är själv 28, bor vid Gullmars. Väntar mitt första barn, bf 11/9. Lyckades bli gravida på egen hand efter en tid med utredning och i väntan på att starta en kur med Pergotime.

Fanns det nån grupp på fb?

Det finns en fb-grupp. PM:a din mailadress som du loggar in på fb med så skickar jag en inbjudan till dig.
  • enlitenprick

Hej,

Jag inser att jag helt har glömt bort denna grupp i och med att det skapades en fb-grupp för mammor från hela Sverige som ska få smått i september.

Vi verkar dock vara några som bor i Sthlm, så jag ska försöka se till att ni som hittar in här blir inbjuden till fb-gruppen om ni är intresserade!

aussaf som är admin för fb-gruppen får gärna hjälpa mig :D PM:a er mailadress till mig eller aussaf, så bjuder vi in er till fb-gruppen.

Svar på tråden BF september 2016 Stockholm