• mindedness

Söker tips på profylaxkurser/gravidyoga Göteborg!

Hej!

Har någon tips på bra förberedande kurser inför förlossning? Jag tänker främst på profylax eller gravidyoga. Även tips på bra träning man kan göra under graviditeten mottages tacksamt! Jag bor i Göteborg.

• Svar på tråden Söker tips på profylaxkurser/gravidyoga Göteborg!
  • Cyanea

Vi gjorde profylaxkurs hos Magplasket. De har lokal på Victoriagatan, så det är centralt och bra. Kursledaren var SÅ bra och vi fick med oss hur mycket verktyg som helst. När vi bokade kursen tyckte jag att den var lite dyr, men redan efter första tillfället kände jag att jag kunnat betala ännu mer för det vi fick med oss. Mycket fokus på samarbetet mellan kvinnan och partnern. Nu känner jag mig laddad till tusen inför förlossningen :) 

Lycka till! 

• Cyanea

Vi gick i v. 31, vilket kändes lite tidigt. Det hade verkligen inte skadat att vänta några veckor till. Tyvärr hade vi inget val då vi glömde boka i tid och alla tider tog slut ;) Vi hade ren tur som fick tag på två platser, misstänker att det var en avbokning. Så var gärna ute i god tid när ni ska boka så det blir när ni vill ha det :) 

Vilken vecka är du i?

• mindedness

Jag är bara i vecka 20 ännu, så även om det är tidigt kan det vara gött att boka in så man får en plats på den kurs man vill ha. Jag gillar att förbereda mig :)

• Cyanea
    mindedness skrev 2015-12-30 22:52:43 följande:

Jag är bara i vecka 20 ännu, så även om det är tidigt kan det vara gött att boka in så man får en plats på den kurs man vill ha. Jag gillar att förbereda mig :)

Det är väl inget "bara" med v. 20 - det är ju halvvägs för sjutton! Och jag tror inte att du är så tidigt ute om du vill kunna bestämma något sånär vilka datum ni ska gå en kurs. :)
Svar på tråden Söker tips på profylaxkurser/gravidyoga Göteborg!