Fler som har missbrukande föräldrar/förälder?
Jag mår riktigt dåligt och vill inte ha det såhär.
Jag är 27 år gammal och sjukskriven, går i terapi för att bearbeta min barndom + andra tunga saker som hänt mig.
Min mamma är ett stort jävla problem i mitt liv. Jag älskar henne och bryr mig om henne men jag orkar inte ha kontakt med henne just nu.
Kort bakgrund. Mina föräldrar skilde sig när jag var 2 år gammal. Kvar blev jag och mina två äldre syskon. Det var alkohol och tabletter under hela min uppväxt. Med andra ord ingen trevlig barndom direkt. Jag var en strulig tonåring som drack mycket och tog mycket tabletter. Som fjortonåring åkte jag in med ambulans tre gånger på en månad pga överdos. Fick ingen hjälp direkt.
Hursomhelst. Idag är jag 27 år, sjukskriven och får mediciner, dock har jag inga problem idag med alkohol eller nåt annat. Har inte druckit alkohol på 7 år. Mitt problem är min mamma. Hon är vuxen, jag är vuxen, men hon är så jobbig då hon överdoserar sina mediciner. Jag har flera gånger försökt få ett LVM på henne men hon är för frisk för det trots att hon kan somna med plattan på, hon springer ute i nattlinne när det är minusgrader ute, hon ramlar i sitt hem och blöder och kan inte ta sig upp. Jag anser att hon är en fara för sig själv och för andra. Igår hände nåt som fick bägaren att rinna över.
Sista gången jag träffade henne var på julafton. Jag åkte hem till henne efter att vi hade firat jul. Synen var hemsk. Skit och smuts överallt, tabletter överallt, fimpar överallt. Och hon var i ett uselt skick. Hon vägrade åka in till sjukhuset och jag lämnade henne för jag orkade inte.
Jag har ringt henne varje dag för att höra hur hon mår. Att få höra att hon lever. Min största rädsla är att hitta henne död. Igår fick jag inget svar när jag ringde och jag trodde att hon låg skadad eller ännu värre död så jag ringde polisen som åkte dit. Hon var i ett uruselt skick. Blåslagen, blodig, svårt med andningen(kol), gjort ner sig, kunde inte resa sig ur sängen osv, så polisen kallade på ambulans som gav henne mediciner för andningen och dom tog prover och ville köra in henne till akuten för hon var så dålig men hon vägrar. Ambulans killen ringde upp mig och ville att jag skulle försöka övertala henne att åka in och jag pratade med henne men hon vägrade och det slutade med att jag bröt kontakten med henne. För jag orkar inte med henne mer. Jag vet inte hur jävla många gånger jag fått lov att ringa efter polis eller ambulans när hon varit i farten. Hela min uppväxt blev förstörd pga henne. Jag bröt kontakten. Vill hon leva så får hon göra det utan mig. Jag har fått nog. Det är så mycket som har hänt som inte går att skriva för det blir för mycket.
Jag vill komma i kontakt med fler som har föräldrar som är missbrukare. Jag behöver prata med nån, få stöd eller vad som helst. Jag får inget som helst stöd från min man så jag lider i det tysta, jag håller käften om hur jag mår.
Min mamma har tagit över 60 sömntabletter på drygt 4 dagar. Jag har fullmakt när det gäller hennes mediciner och jag har plockat ut alla tunga mediciner och förvarar dom hos mig. Ambulans personalen tyckte att det var bra, men jag undrar verkligen. Nu när jag brutit kontakten med henne, vad gör jag av hennes mediciner?
Det bästa kanske vore om jag lämnade dom till henne. Det är hennes ansvar nu. Jag hatar hela jävla situationen. Och jag hatar att mina jävla bröder sviker mig som dom gör.
Jag hatar att släkten på mammas sida är så förbaskat jävla svaga att dom är slavar under sina egna mediciner
Vad gör jag nu?
Tack till dig som orkat läsa hela skiten och sorry att det blev långt.