AKUT - är det dags för förlossningen?
Jag har en dräktig katt här hemma och igår märkte jag att hon var lite blöt och rosafärgad där bak och då tänkte jag att det kanske var slemproppen som lossnat men jag var inte säker och detta är min första kull någonsin så allt är helt nytt för mig och även om jag läst allt jag kan hitta kring dräktighet och förlossning så känns det som att jag vet varken in eller ut i denna situationen.
Nu ikväll såg hon ut såhär där bak, hon har slickat sig ganska mycket idag och lyckats att tvätta rent en del av det, efter de här fotot togs. Hon jamar väldigt mycket och vill ha sällskap, gärna att man ligger med henne och klappar magen samtidigt, men hon somnar bara då. Hon verkar inte ha värkar dock, och hon verkar inte må dåligt heller. Det är ungefär 5 dagar kvar om jag har räknat rätt.
Någon som vet om detta är normalt att de ser ut såhär när en förlossning börjar sätta igång? Veterinären sa att det kan komma lite blod och så ibland, så även om jag känner mig rätt lugn så gör jag samtidigt inte det.
Detta fotot är dock taget från magens sida, om man kan säga så, så de visar längst ner på magen, mellan hennes ben typ.