• annielolisa

allt såg bra ut på VUL, men brun flytningar

Är gravid i vecka 6+4, gjorde VUL för någon dag sedan eftersom jag haft bruna flytningar sen 4+ någonting. Inte mycket och inte varje dag och aldrig färskt.

På VUL var allt bra. Bebisen mätte perfekt för veckan, hjärtat slog, hinnsäcken rund och fin och livmodertappen var helt stängd.

Läkaren pratade om någon gammal blödning bakom hinnsäcken, men inte kan inplantationsblödning komma ut så länge? Eller?

Idag kom brunt igen och jag blir livrädd.

• Svar på tråden allt såg bra ut på VUL, men brun flytningar
  • svartensam
    annielolisa skrev 2016-01-01 17:15:50 följande:

Är gravid i vecka 6+4, gjorde VUL för någon dag sedan eftersom jag haft bruna flytningar sen 4+ någonting. Inte mycket och inte varje dag och aldrig färskt.

På VUL var allt bra. Bebisen mätte perfekt för veckan, hjärtat slog, hinnsäcken rund och fin och livmodertappen var helt stängd.

Läkaren pratade om någon gammal blödning bakom hinnsäcken, men inte kan inplantationsblödning komma ut så länge? Eller?

Idag kom brunt igen och jag blir livrädd.

Du kan ju ha sköra slemhinnor. Det är inte ovanligt alls under graviditet. Så länge det inte är färskt blod är det ju gammalt och ingen pågående blödning. Men förstår att du är orolig
  • annielolisa
    svartensam skrev 2016-01-01 17:39:03 följande:

Du kan ju ha sköra slemhinnor. Det är inte ovanligt alls under graviditet. Så länge det inte är färskt blod är det ju gammalt och ingen pågående blödning. Men förstår att du är orolig

Jo, men jag har inte vågat haft sex eller så jag vet inte vad slemhinnorna kan reagera på då?
  • svartensam
    annielolisa skrev 2016-01-01 17:46:43 följande:

Jo, men jag har inte vågat haft sex eller så jag vet inte vad slemhinnorna kan reagera på då?

Ja jag vet inte :) Men du ska nog inte behöva oroa dig. Det händer ju så mycket i kroppen
  • Kasperina

Jag har varit gravid fem gånger och enda gången jag inte blött något alls var när jag fick MA.
    Att göra ett VUL retar slemhinnorna rätt mycket, så efter det är det inte konstigt alls att blöda lite. Alla blödningar, små som stora, tär givetvis på psyket men tyvärr är det bara att stålsätta sig och hoppas på det bästa
    I femte graviditeten blödde jag som kraftig mens mellan v9 och v15, men det gick bra det med och jag har nu en viljestark treåring som styr sin omgivning med järnhand
    Försök att ta det lugnt och tänka positivt.

• Crazy catlady

Usch har haft bruna flytningar sedan i tisdags.. odtast är det bruna flytningar och ibland är det rödbrunt (oftast vid dagens första toabesök) hade bara lite kraftigare mensvärk tisdagen och onsdagen.. nu känner jag mest ömhet i ryggen. . Märker att jag blöder/spottar mer när jag jobbar (undersköterska) jag är i 5+5 idag och mitt psyke pallar inte mer .. Ska försöka få komma till gynakuten på koll imorgon efter jobbet. . De kanske inte kan ge mig något svar.. men nerverna kanske lugnas.. om jag så ska böla mig till ett vul !

• annielolisa
    Kasperina skrev 2016-01-01 18:10:03 följande:

Jag har varit gravid fem gånger och enda gången jag inte blött något alls var när jag fick MA.

Att göra ett VUL retar slemhinnorna rätt mycket, så efter det är det inte konstigt alls att blöda lite. Alla blödningar, små som stora, tär givetvis på psyket men tyvärr är det bara att stålsätta sig och hoppas på det bästa

I femte graviditeten blödde jag som kraftig mens mellan v9 och v15, men det gick bra det med och jag har nu en viljestark treåring som styr sin omgivning med järnhand

Försök att ta det lugnt och tänka positivt.

TACK för peppigt inlägg <3
  • Jisan

Jag hade mycket bruna flyttningar och rosa blödningar innan v14. Är idag i v18 och bebis buffar runt. Läste någonstans att 40% av alla gravida har olika blödningar innan v 14-16. Det är väldigt Vanligt.

• annielolisa
    Jisan skrev 2016-01-01 18:34:13 följande:

Jag hade mycket bruna flyttningar och rosa blödningar innan v14. Är idag i v18 och bebis buffar runt. Läste någonstans att 40% av alla gravida har olika blödningar innan v 14-16. Det är väldigt Vanligt.

Okej... vet man hur många av de 40% som de går bra för? Grattis till din graviditet :)
  • Gweny

Jag hade som mensblödning i 5 dgr tidigt i graviditeten. Men på vul såg det bra ut.

Sen ca 2 v senare fick jag en störtblödning i flera timmar, med koagulerat, trodde det var helt kört.

Men på nytt vul såg det bra ut!

Är i v 18 nu.

tappa inte hoppet än, vet man blir nojig...

• annielolisa
    Gweny skrev 2016-01-01 20:25:18 följande:

Jag hade som mensblödning i 5 dgr tidigt i graviditeten. Men på vul såg det bra ut.

Sen ca 2 v senare fick jag en störtblödning i flera timmar, med koagulerat, trodde det var helt kört.

Men på nytt vul såg det bra ut!

Är i v 18 nu.

tappa inte hoppet än, vet man blir nojig...

Åh vad skönt att höra :) Fick du någon förklaring? Grattis till graviditeten :)
  • Jisan
    annielolisa skrev 2016-01-01 19:21:19 följande:

Okej... vet man hur många av de 40% som de går bra för? Grattis till din graviditet :)

Det är alltså 40% som blöder utan att det är någon fara. Man kan blöda av så många anledningar under en graviditet, speciellt i början.
  • Gweny
    annielolisa skrev 2016-01-01 20:44:15 följande:

Åh vad skönt att höra :) Fick du någon förklaring? Grattis till graviditeten :)

Tack! Nä dem kunde inte säga varför...vissa blöder bara. Men vissa har kärl som spricker, varit 2 st, varav en inte utvecklades och stöts ut osv.
  • annielolisa
    Gweny skrev 2016-01-02 15:21:42 följande:

Tack! Nä dem kunde inte säga varför...vissa blöder bara. Men vissa har kärl som spricker, varit 2 st, varav en inte utvecklades och stöts ut osv.

Okej :)

Ska se om jag ska ringa på måndag igen. Vill se om de kan undersöka igen :/
  • annielolisa

Update: gjorde VUL idag igen och allt såg fint ut. bebis hade fin hjärtaktivitet och de bruna flytningarna är ett mysterium. modermunnen var helt stängd så det är superbra =)

• svartensam
    annielolisa skrev 2016-01-03 20:43:16 följande:

Update: gjorde VUL idag igen och allt såg fint ut. bebis hade fin hjärtaktivitet och de bruna flytningarna är ett mysterium. modermunnen var helt stängd så det är superbra =)

Sköööönt :D Vad glad jag blir
  • annielolisa
    svartensam skrev 2016-01-03 21:13:41 följande:

Sköööönt :D Vad glad jag blir

TACK :)
Svar på tråden allt såg bra ut på VUL, men brun flytningar