Milleman skrev 2016-01-03 16:20:57 följande:
Oj vilken pärs. Sitter två av dem i vagn?
Så lite byten som möjligt är ju klart det bästa, men att sova på nattåg är inte helt lätt heller. Ni får dela kupé med andra, det låter och rycker och det vore väl en katastrof om barnen inte sover någonting på hela natten. Fördel med sovvagn är att ni kan röra er lite mer, ligga ner och läsa och yngsta kan sova när hen vill.
Ladda upp med MYCKET mat och fjäsk ;) pizzabullar, tunnbrödsmackor, Festis, frukt och russin. Små påsar/burkar så ni kan ta upp pö om pö.
Jag hade köpt nya pixiböcker och nått annat de gillar så det blir små överraskningar under resan.
Och även om det låter hemskt hade jag haft med någon form av sele till de barn som går. Hemska hemska tanke om ett barn skulle försvinna eller springa iväg på en tågstation.
Hittills sitter även äldsta (just nu 2,5 år gammal) i vagn. Har planer på att bära yngsta som i sommar kommer vara 6 månader (BF om 5 dagar..!) i bärsjal så mycket som möjligt, men kommer ju ta med liggdelen till vagnen, och har på så sätt två sittdelar och en liggdel till den vagnen med mig (sittdelen är alltid fastmonterad!).
Och lättast är väl egentligen att ta en vandringsryggsäck till all packning, att köpa blöjor på plats sedan - och bara ta med så det räcker för resan så sett.