• SH87

Resa i december/januari

Hej,
    Vi är ett par i 30 års åldern utan barn och planerar en 2 veckors resa i december/januari 2016/2017 skulle uppskatta tips på solsäkra resmål, vi har t ex. kikat på Brasilien, Argentina, Kuba, Jamaica, vad rekommenderar ni och vad är era erfarenheter kring de ovannämnda resmål?

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Resa i december/januari
  • PassionE

Beror lite på vad ni är ute efter tycker jag. Argentina och Brasilien är jättestora länder och det är svårt att uttala sig generellt om dem. I Brasilien har jag varit i rio de Janeiro och söderut därifrån utmed kusten. Det är varmt och vackert och god mat, det man kan tänka på om ni är ute efter sol och bad och tänker typ i rio-området så är det ju Atlanten man badar i, alltså inte särkilt varmt i vattnet.

Argentina är landet jag spenderat mest tid i, området kring buenos aires är jättetrevligt och man kan åka över till Uruguay. Det är stora avstånd mellan de större städerna och vill man åka till tex Iguazufallen eller mendoza så tar det rätt lång tid. Två veckor är kanske lite lite.

Vill du ha sol och bad skulle jag nog ha satsat på Kuba eller Jamaica. Jamaica har jag inte varit på och Kuba var så längesen nu att det nog är rätt annorlunda. Men jag har goda minnen därifrån.

Alla era alternativ är spännande och det kan nog inte bli så himla fel vad ni än väljer :) ett ställe som jag själv gärna skulle åka till (blir nog lite senare i vår) är Nicaragua. Jag har hört att det är lika vackert som costa rica men mycket billigare. Trevliga människor också, av vad jag hört.

Svar på tråden Resa i december/januari