• hondendärtjejen

Foglossning och ont!

Jag går in i v 27 imorgon och jag har sedan v 12 haft besvär av foglossning. Gick ner till 75% istället för 100% den 16 november och det har gått ganska bra. Haft riktigt ont vissa kvällar och knappt kunnat hämta storebror i skolan och gå upp för våra 2 trappor hem.

Har haft semester i 2 veckor över jul och nyår, jobbade måndag och tisdag denna veckan och jag har haft så ont i korsryggen och höften.

1.5 månad kvar innan jag hoppas graviditetspenningen går igenom och jag vet inte hur jag ska orka! När drar man gränsen för sig själv och bli heltidssjukskriven istället? Ska jag plåga mig igenom dom här veckorna eller helt enkelt slänga in handduken? Eller bara ta en dag/vecka i taget?

Tycker det är så svårt..! Står och går hela dagarna och tunga lyft och ingen chans att bli omplacerad heller tyvärr...

• Svar på tråden Foglossning och ont!
  • Milleman

Jag blev heltidssjukskriven i vecka 12 tror jag (förra graviditeten i v 8). Jobbar på uteförskola. Finns ingen anledning att pina sig.
    Förra gången var jag sjukskriven till bf och hoppas på att bli denna gång med.
    Vila är det enda som på riktigt hjälper för mig.

• hondendärtjejen
    Milleman skrev 2016-01-06 20:46:24 följande:

Jag blev heltidssjukskriven i vecka 12 tror jag (förra graviditeten i v 8). Jobbar på uteförskola. Finns ingen anledning att pina sig.

Förra gången var jag sjukskriven till bf och hoppas på att bli denna gång med.

Vila är det enda som på riktigt hjälper för mig.

Det är samma här, vila, tensapparat och varma bad är det som lindrar! Det har gått bra under dom två veckorna som jag hade semester när jag fått röra mig i mitt tempo och kunnat lägga mig ner när det börjat göra allt för ont. Men har inga såna vilomöjligheter på jobbet tyvärr..
  • Milleman
    hondendärtjejen skrev 2016-01-07 02:02:16 följande:
    Det är samma här, vila, tensapparat och varma bad är det som lindrar! Det har gått bra under dom två veckorna som jag hade semester när jag fått röra mig i mitt tempo och kunnat lägga mig ner när det börjat göra allt för ont. Men har inga såna vilomöjligheter på jobbet tyvärr..
    Därför är en sjukskrivning 100% vad du behöver!
  • hondendärtjejen
    Milleman skrev 2016-01-07 08:31:59 följande:

Därför är en sjukskrivning 100% vad du behöver!

Ska man be om att bli sjukskriven till BF eller tills graviditetspenningen träder i kraft? Vad är smartast?
Svar på tråden Foglossning och ont!