• Niskan15

Mabthera / graviditet IVF / GPA (wegeners)

Det var längesen jag hoppade in här och skulle vilja utbyta lite erfarenhet med er.

Kort bakgrund:

Utomkveds år 2013 därmed en äggledare kvar

4 IVF (inget till frysen) tidig missfall juni 2015

Insjuknade och fick remautlogisk diagnos GPA (tidigare wegeners sjukdom)

Fått mabthera cellbehandlingen dec 2015 (2 ggr)

Äter massor med mediciner inklusive hög dos kortison som jag ska äta i minst 1 år med nedtrappning. Läkarna rekommenderar att vi ska vänta med IVF i 1 år tills kroppen är återställd och mabtheran försvunnit. Dock ska jag på återbesök i mars igen och då får vi se om jag behöver ta mabtheran igen. Blir då 6 mån efter senaste jag fick i dec.

Någon som har erfarenhet av mabthera och graviditet? Eller är det någon som har varit med om något liknande? Först var det barnet vi var så desperata över och nu tar det kål på en att få behöva vänta ytterligare 1 år innan något händer.

Tacksam för lite hopp!

• Svar på tråden Mabthera / graviditet IVF / GPA (wegeners)
  • Obroma

Hej, har liknande erfarenhet och vill gärna ha kontakt! Hur kommunicerar vi bäst? Är ny här på familjeliv.

• Söndag

Hej! Hur har de gått för dig? Behandlad också med mabthera.

• Niskan15
    Obroma skrev 2016-04-04 21:22:07 följande:

Hej, har liknande erfarenhet och vill gärna ha kontakt! Hur kommunicerar vi bäst? Är ny här på familjeliv.

Jag har precis misslyckats men min 5e Ivf ..... hur går det för dig?
  • Niskan15
    Söndag skrev 2016-07-31 23:09:45 följande:

Hej! Hur har de gått för dig? Behandlad också med mabthera.

Precis misslyckats med min 5e Ivf behandling. Tror det ej är möjligt för mig att bli gravid. Hur går det för dig?
  • Söndag
    Niskan15 skrev 2017-04-11 10:07:27 följande:

Precis misslyckats med min 5e Ivf behandling. Tror det ej är möjligt för mig att bli gravid. Hur går det för dig?

Å jag beklagar! :( vi har misslyckas med en fet och en hel ivf nu... undra om mabtheran påverkar nått?
Svar på tråden Mabthera / graviditet IVF / GPA (wegeners)