• J0naz

Tjänstledig bygga ut hus

vet att liknande trådar har diskuterats.

Sitter i en lite tokig sits, då vi bor för litet och det finns inga vettiga allternativ till att bygga ut huset. (halvt nytt hus)
    Vill absolut bo kvar på orten och finns inga större hus att köpa.
    Brinner lite i knutarna då min sambo mår dåligt över att vi har för litet och därför inte klarar av att ha ordning i hemmet..

Jag tänkte jag eventuellt ta tjänstledigt under 2-3 månader för att vi ska ha råd/samt att det ska gå fortare.
    Min sambo klarar inte av att bo i rust under alltför lång tid och kan jag arbeta på dagarna får jag tid på kvällarna att vara med barnen.

Har förstått att det är olika i olika kommuner huruvida jag får ha barnen på dagis när jag är tjänstledig. Frågan är hur jag kan kolla upp detta utan att tillkännage mig?
    Tänkte utifall jag skulle bli tvungen att vara hemma och bygga utan att meddela barnomsorgen.

• Svar på tråden Tjänstledig bygga ut hus
  • Frontline

Ska det gå fortare så tycker jag du ska anlita hantverkare, dom vet vad dom gör och fort går det med..
    Nu har ju tyvärr rotavdraget minskat men det går säkert ordna en bra deal med några lokala hantverkare...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • J0naz

Jo visst går det fortare med hantverkare. Men blir för dyrt helt enkelt....hantverkare tar nästan 500 kr/h. Jag är utbildad själv så arbetar nästan lika fort som dem gör..

• Anonym (kvm)
    J0naz skrev 2016-01-07 11:34:37 följande:
     Brinner lite i knutarna då min sambo mår dåligt över att vi har för litet och därför inte klarar av att ha ordning i hemmet..

Testat att hjälpa till med att "ha ordning i hemmet" istället för att bygga ut...?
  • Fjuss

En fullösning skulle kunna vara att du anlitar dig själv, som hantverkare. Alltså att du gör det på arbetstid i egen firma, medan du är tjänstledig från ditt vanliga jobb.

Svar på tråden Tjänstledig bygga ut hus