• Jke

PANIK! är Patong beach vidrigt och har dålig strand?!

Hej! Jag har min sambo har (i princip) bestämt oss för att resa till Phuket- patong beach, 26 nätter i April för vi hittade så mycket bra om patong på resesidor och dyl. Men jag kollade på ett foruminlägg (2013) där i princip 90% av alla som gav en kommentar på patong beach sa att det var smutsigt, stökigt, prostitution, äckligt och rent ut sagt vidrigt!!! Panik!!! Vad ska jag göra?? / orolig brud som ha en UNDERBAR resa :/

• Svar på tråden PANIK! är Patong beach vidrigt och har dålig strand?!
  • Stårschan

Resan blir ju vad man gör den till, men Patong är ju Phukets partyställe, med allt vad det innebär av billiga drinkar, skräniga fulla turister från hela världen och prostitution. Men stranden är väl fin, och man behöver ju inte uppsöka de värsta inneställena på kvällen. Jag skulle inte välja att själv boka där, men jag skulle å andra sidan inte tacka nej till att följa med på en redan bokad Thailandsresa bara för att hotellet låg i Patong.

Men har ni inte bokat än skulle jag tipsa om Karon eller Kata.

• VasastanÖstermalm

Jag skulle tipsa om en resa till Dubai och Abu Dhabi istället. Eller varför inte alla sju emiraten? - Även om Dubai och Abu Dhabi är de mest turistvänliga emiraten. Framförallt Dubai, som mer eller mindre livnär sig på turismen numera.

• Jke

Okej, tack så hemskt mycket för svaren. Jag ska ta detta med min sambo för egentligen är det inte "party" vi är ute efter heller! Vi vill ha en toppen strand, vacker exotisk miljö och billig shopping! Så vi har kanske tänkt fel här då? :/ ????

• Anonym (daf)

Alla turist-ställen i Thailand är rätt sunkiga

• Anonym (xx)
    Jke skrev 2016-01-08 15:03:08 följande:

Okej, tack så hemskt mycket för svaren. Jag ska ta detta med min sambo för egentligen är det inte "party" vi är ute efter heller! Vi vill ha en toppen strand, vacker exotisk miljö och billig shopping! Så vi har kanske tänkt fel här då? :/ ????

Hela Thailand är exotisk och vacker. I Patong finns kanske inte den finaste stranden, men samtidigt är alla stränder i Thailand helt underbara. Det är lätt att ta sej till andra stränder och ställen därifrån, så är resan dit billig så har ni ett bra utgångsläge.  

Ett litet stalltips inför Thailandsresan. Ni kommer att bli "påhoppade" av personer, ofta skandinavier som vill ge er skraplotter gratis. Ni kommer alltid att ha ha vinst på er lotter där ni kan vinna något fantastisk som t ex en kryssning, en Ipad eller dyr kamera. Vad priset blir får ni veta om ni följer med och tittar på företagets hotell, " En liten kort guidad tur". Den guidade turen tar många timmar och syftet är att sälja andelar i deras reseklubb. Priset brukar vara några hundra tusen. Dom släpper er inte utan ni får sitta och höra på deras försäljningssnack tills det står er upp i halsen. När ni sen ska få veta ert pris efter en tre fyra timmar så har ni vunnit en tada, keps. Gå inte på det utan tacka nej till alla erbjudanden om skraplotter och guidade turer till någons hotell mt att ni får något fantastisk.  Det är aldrig värt att få dag förstörd av sånt. 
  • Jke

Oj men gud! Ja det ska jag verkligen tänka på! :o

Tack

• MissHelene

Åk lite norrut till Koh Samet så har du underbara stränder, gillar även Koh Chang väldigt mkt men som sagt, ligger inte där i söder :-/ gillar inte Phuket så åker väldigt sällan dit :)

• Anonym (sandra)

Är ni ute efter att vara på samma ställe hela tiden? Annars är det ju billigt i Thailand och ni skulle ju kunna resa runt bland öar och liknande :) 

• Jke

TACK! Vi har nu tänkt om ganska mycket!

Vår tanke just nu är att som Sandra sa dela upp det i tre hotell och ställen. Första stället är fortfarande phuket kata beach 9 nätter sedan till koh lanta ön i 8 nätter och sist till krabi 9 nätter!!!

Vad tror ni om det?! :o

• Anonym (sandra)
    Jke skrev 2016-01-10 12:50:03 följande:

TACK! Vi har nu tänkt om ganska mycket!

Vår tanke just nu är att som Sandra sa dela upp det i tre hotell och ställen. Första stället är fortfarande phuket kata beach 9 nätter sedan till koh lanta ön i 8 nätter och sist till krabi 9 nätter!!!

Vad tror ni om det?! :o

jag har själv aldrig varit i thailand men har en kompis som är på koh lanta nu och säger att det är jättebra i alla fall! :)
Svar på tråden PANIK! är Patong beach vidrigt och har dålig strand?!