Bidrag till bröllopsresa som present på bröllop?
Hej!
Jag och min fästman gifter oss i sommar. Vi kommer att ha ett enkelt bröllop för våra närmsta släktingar (mor- och farföräldrar, föräldrar, syskon - samt alla dessas respektive, samt deras barn).
Vi kommer att ha en tidig vigsel. Efter denna så ska vi fotas medan gästerna beger sig till festlokalen för lite mingel med alkoholfri bål och skaldjurssnittar.
Därefter avnjuter vi en sen lunch, bestående av lax, rotfrukter och andra grönsaker i ugn, samt en stor härlig färsksallad. Två glas vitt vin, vatten och flädersaft finns som drycker.
Efter detta serveras bröllopstårtan, samt kaffe och te.
Så ett väldigt enkelt och familjärt bröllop. :) Allt som allt blir vi 14 personer.
Vi har "allt" och vill inte ha något i present. Dock vet jag att folk i allmänhet alltid brukar vilja ge något iaf, så därför funderar vi på att skriva i inbjudan(?) att vi skulle uppskatta ett litet bidrag till vår bröllopsresa. - Kan man göra så? Hur skriver man det då isf, så att det inte ser så sniket ut?
Jag kan tillägga att vi står för alla kostnader för bröllopet. Dock kommer de flesta att ha cirka 3 timmars bilkörning för att kunna delta på bröllopet. Vid behov så kommer det att finnas sängplatser för samtliga gäster.
Bröllopet planeras pågå mellan klockan 12-19 ungefär.
Tacksam för svar!