• Linnis92

Har könet stämt?

Idag var vi på vårat efterlängtade RUL. Skulle äntligen få se bebisen och det var en frisk och sprallig krabat där inne.

Vi frågade av ren nyfikenhet om det gick att se könet och fick som svar:

"Med viss reservation skulle jag säga att det är en flicka, kan ju inte lova något men kan inte se någonting som tyder på att det är en pojke"

Så min fråga till er som fått svaret "nog" flicka på ultraljudet, har det stämt när det väl varit dags? :)

• Svar på tråden Har könet stämt?
  • lillefröe

Det är väl väldigt sällan dom säger att dom är säker på könet. Tror inte ens dom får det (kan ha drömt =)).  

Till oss sa läkaren att hon såg blygdläppar. Men hon kunde inte garantera något ändå. Så inte ens då kunde hon säga utan "nog"... men det var en tjej =) 

• Två prinsar

Voodoodoll: vad sa dom till dig att det var för kön? Har hört att det är lättast att se fel på flicka...för att hon kan vara så svullen att det ser ut som snopp o pung...men jag vet inte

• Anonym (Flicka)

Fick ungefär samma svar som du, hon "fick" inte lova någonting. Mycket riktigt var det en tjej.

Men jag ville kontrollera ytterligare en gång innan vi beställde vagn, köpte kläder osv så gjorde ett könsultraljud privat också i vecka 22 eller 24 tror jag det var.

• SoulsWillRise

Dom kunde se båda gångerna utan tvekan från deras sida :) och dom hade rätt, två pojkar fick jag :)

• Tonensu

Flicka sa de på RUL, men hon sa också att hon hade haft fel förr så vi kunde inte vara helt 100 på det. Det kom en liten tösabit :)

• 91Hanna

På rulle ville vi inte veta ;) men fick göra 3 ultraljud till och på andra kunde vi inte hålla oss och då sa dom en flicka och de stämde bra :)

• Minza83

Ett "nog" och att de inte "kan se" skulle jag ta som ett 60-40 chans för rätt.. :/ :)

När vi fått veta på rul så har vi även fått se på skärmen och det har inte varit någon tvekan alls! Med dottern så var BM heeelt säker och vi fick en bild utskriven på könet också! :)

Min kompis som fick några dagar innan mig så var de inte sådär jättesäkra utan sa att det nog var en tjej med 60% chans.. Men ja det var en tjej iaf :)

• Anonym (Älskling)

Ja, det stämde! <3 Men jag vågade inte tro på det förrän han kom ut.

Hon skrev "pojke" på en lapp och pojke blev det! :)

• Callo
    lillefröe skrev 2016-01-08 19:29:44 följande:

Det är väl väldigt sällan dom säger att dom är säker på könet. Tror inte ens dom får det (kan ha drömt =)).  

Till oss sa läkaren att hon såg blygdläppar. Men hon kunde inte garantera något ändå. Så inte ens då kunde hon säga utan "nog"... men det var en tjej =) 

Är det så? Jag fick veta att min sprallis utan tvekan är en pojke." En lillebror", sa hon direkt. Fick tom en bild där BM ringade in det hela.
  • Linnis92

Skönt att det ändå stämde för de flesta av er. Vi fick ju självklart se könet och då sa hon typ "dessa två sträck tyder på blygdben eller om hon sa blygdläppar Jag var i chock av glädje att få se barnet så jag minns lite luddigt ;)

• Voodoodoll
    Två prinsar skrev 2016-01-08 20:53:36 följande:

Voodoodoll: vad sa dom till dig att det var för kön? Har hört att det är lättast att se fel på flicka...för att hon kan vara så svullen att det ser ut som snopp o pung...men jag vet inte

De sa pojke bägge gånger och fick två flickor. :) Första gången sa BM att hon var osäker, och att det kunde vara en väldigt svullen tjej men att hon trodde pojke. Andra gången de sa pojke så sa jag att "jaja men det sa ni förra gången med, det var en tjej". :) Då sa BM att det var ingen pung/svullen snippa hon såg utan en snopp.
  • fantasy06

De får ju inte lov at lova nånting. För blir det fel blir det inget bra om de lovat. På mig stämde det. Ut kom en flicka. Min barnmorska sa att hon aldrig varit med om att det blivit fel :)

• vampyria2

Ja för mig stämde det också de två gångerna vi har kollat könet...att det sen senare i livet visade sig att dottern egentligen var en kille är ju en annan femma men nått att tänka på, man kan tusan aldrig vara säker på något här i livet

Lycka till med den lilla i magen <3

Svar på tråden Har könet stämt?