• nilsonee

Söka jobb som gravid.

Min arbetssituation har just kraschat och jag är gravid. Bra planering tänker ni och så känner jag med, men vad gör man när båda situationerna skedde helt utan förvarning...

Till saken, jag jobbar idag på ett ställe där jag är ensam anställd. Pga av olika anledningar så har mina jobbtillfällen blivit betydligt färre och löftet om en 100% tjänst verkar inte längre vara aktuellt. Upplever att detta blev i samband med att jag blev gravid.
    Nu känner jag att min arbetssituation är ohållbar och måste bara ha ett nytt jobb. Har 5 månader kvar tills bebisen kommer, och vem fan anställer någon som är på tjocken? :(
    Är det någon som har erfarenhet av jobbsökande under graviditet och kanske till och med fått jobb? Eller är jag helt hopplöst fall? :(

• Svar på tråden Söka jobb som gravid.
  • Liinaa91

Jag har fått jobb. Ska börja jobba om ca en vecka och hinner jobba ca 5 månader eller mindre. Dom får inte neka dig jobb pga av graviditet

• Catana

Vad har du för anställningsvillkor idag? Du skriver att antalet arbetstillfällen blivit färre, har du någon garanterad anställningsgrad idag eller är du timanställd?

• nilsonee
    Catana skrev 2016-01-09 20:39:41 följande:

Vad har du för anställningsvillkor idag? Du skriver att antalet arbetstillfällen blivit färre, har du någon garanterad anställningsgrad idag eller är du timanställd?

Idag är jag timanställd. Men har jobbat nästan 75% fram till att jag plussa. Denna månad har jag tex jobbat tre dagar.....
  • nilsonee
    Liinaa91 skrev 2016-01-09 19:36:00 följande:

Jag har fått jobb. Ska börja jobba om ca en vecka och hinner jobba ca 5 månader eller mindre. Dom får inte neka dig jobb pga av graviditet

Även om man inte får så känns det som att många skulle göra det men typ skylla på annat... :/
Svar på tråden Söka jobb som gravid.