• Curlingmorsan

Receptbelagd medicin mot illamående?

Har fått Lergigan comp mot illamåendet. Men det hjälper inte det minsta! Mår illa och kräks flera gånger om dagen iaf. Sängliggandes, bara att gå till toaletten gör att jag mår ännu mer illa och kräks. Någon som fått andra receptbelagda tabletter som verkligen hjälpt? Och då menar jag inte bara mot illamående utan som hjälpt när ni kräkts och varit sängliggande.

• Svar på tråden Receptbelagd medicin mot illamående?
  • becka1989

Finns flera olika tabletter men dom brukar börja med lergigan comp och lergigan, lergiganen funkade bättre för mig än compen just för att compen måste man få i sig något i magen innan man tar för att inte spy men lergiganen behövde aldrig jag äta något innan utan kunde ta en direkt jag vaknade och sen ta det lugnt en stund försöka äta något och sen gå upp.

Men det finns en hel del andra tabletter som dom kan skriva ut som funkar för andra.

Gick med illamående och kräkningar i 18veckor så vet hur det är. Men ring gyn eller din bm och prata med dom så ni kan hitta andra tabletter.

• Curlingmorsan

Tack för att du inger lite hopp!! :) Har tid för hälsosamtal på MVC på måndag. Om jag lyckas ta mig dit, tvivlar på det. Men får ringa dem annars och se om jag kan få något annat.
    När jag var gravid med min dotter för 12 år sedan mådde jag också här. Var sjukskriven i flera månader pga att jag inte kom upp ur sängen. Men hade förträngt att det var så här hemskt!! När jag blev gravid igen med sonen fick jag tabletter, men det var så längesen så jag kommer inte ihåg vad de hette. De hjälpte så jag iaf inte kräktes. Hoppas jag kan få något som hjälper den här gången också. Har ju två barn att ta hand om, som ska ha mat, skjutsas till skolan, fritidsaktiviteter och allt annat. :(

Svar på tråden Receptbelagd medicin mot illamående?