• Anonym (billie)

Hur får man honom att vilja mindre?

Jag vill inte ha lika mycket sex som min man. Jag vill regelbundet, varje vecka, men inte lika ofta som han. Så fort man pratar med folk eller läser på olika forum om par som vill olika mycket så diskuteras alltid hur man ska få den som inte vill lika mycket att vilja mer.
    Varför är det så? Kan man inte lika gärna diskutera hur man kan få den som vill ha sex ofta att vilja mindre?
        Jag som inte vill lika mycket känner det som om..... ja om jag ska göra en (kanske haltande) liknelse så känns det som att någon trugar mig med mat, typ.

"Här! Ät lite nu! Det är ju så gott med Kycklingfilé! Jag VET ju att du gillar det, bara du sätter igång och äter..., bara en liten tugga. Smaka så ska du se att du får aptit!

Jag blir så trött....
    Jag VET att det är gott, ok. Jag TYCKER att det är gott.
    Men jag vill för fan INTE ÄTA om jag inte känner HUNGER!!!!! JAG ÄR INTE HUNGRIG!!!! Jag vill inte BLI hungrig, jag vill att du slutar truga och försöka få i mig maten.

och det handlar inte om att jag inte tänder på min man. Det handlar inte om att jag inte vill ha honom- jag vill bara inte ha sex stup i kvarten. Inte med honom och inte med någon annan. Jag vill vänta in min lust, det är allt.

Så hur får man den andre att vilja lite mindre. Finns det nåt naturläkemedel eller nåt....

• Svar på tråden Hur får man honom att vilja mindre?
  • Anonym (hen)
    Anonym (Bettan) skrev 2016-01-13 08:25:48 följande:
    Även detta är ett bevis på patriarkatets förtryck av kvinnan. Jag menar naturligtvis att man inte har brytt sig om att ta fram ett medel för att dämpa mäns perversa sexdrift. Däremot forskas det fram alla möjliga hormoner för att öka kvinnors lust.

Fy fan
    åjo...finns en bra hög med kvinnor som har rejält med lust. Finns även en hel del preparat för män när det gäller låg lust, så jag tycker nog att det är rätt jämt skägg när det gäller medel för att öka lusten. Däremot tycker jag att det rent allmänt anses som ovanligt, onormalt eller rent ut konstigt att inte ha någon lust...men det kan ju bero på en väldigt massa olika saker :)
  • skruff
    Karl71 skrev 2016-01-12 15:38:57 följande:

Ha ha.  dagens skratt på allvarlig fråga från TS.  Hur menar du detta skulle fungera rent praktiskt?

/Den med lite mer sexlust

Ja, hur skulle det gå till?

Själv tycker jag att liknelsen är tämligen självklar med tanke på föregående diskussion och inlägg.
  • Anonym (Märkligt)

Tycker det är helmärkligt att det alltid är den med lägre lust som måste försöka öka sin lust för att matcha sin partner. Förstår inte alls varför man inte kan försöka minska lusten hos den som vill mer eller att den som vill mer får komplettera med onani istället.

Det är ju lika svårt att öka lusten hos någon som det är att minska lusten hos någon. Rimligtvis borde ju den som ser det som ett problem göra något åt det, dvs den med högst lust.

• Anonym (K)

Amen! Fler kvinnor som du!

Anonym (......) skrev 2016-01-13 08:35:43 följande:

Om han är pilsk och inte du så kan du väl ge honom en avsugning, handjobb eller något?

Och jag tycker jämförelsen med mat är konstig, visst, är man mätt så är man mätt, men man kan ju vara artig och sitta med vid bordet.

Men har man ingen lust kan ju den partner som har mer lust få en att känna lust genom uppvaktning, massage, förspel etc. Svårt att bli hungrig om man är mätt.

Vill du få honom att känna mindre lust får du väl gå och bli en sur tjatkärring, lägga på dig några extrakilon och sunka till din personliga hygien lite.

//Tvåbarnsmamma som är dyngtrött jämt men tillfredsställer min partner ändå för att han är värd det och jag älskar honom.

• Anonym (K)

Problemet är väl att det är alldeles för många som tycker att ens partner ska nöja sig med näst intill obefintligt sexliv. Pratar vi om en differens i lust där ett faktiskt hyfsat frekvent sexliv existerar men någon vill ha sex dagligen iställer för varannan dag så köper jag det du säger.

Anonym (Märkligt) skrev 2016-01-13 14:50:35 följande:

Tycker det är helmärkligt att det alltid är den med lägre lust som måste försöka öka sin lust för att matcha sin partner. Förstår inte alls varför man inte kan försöka minska lusten hos den som vill mer eller att den som vill mer får komplettera med onani istället.

Det är ju lika svårt att öka lusten hos någon som det är att minska lusten hos någon. Rimligtvis borde ju den som ser det som ett problem göra något åt det, dvs den med högst lust.

• Anonym (Märkligt)

Och ts skriver att hon vill varje vecka så det är knappast obefintligt.

• no more
    Anonym (Bettan) skrev 2016-01-13 08:25:48 följande:

Även detta är ett bevis på patriarkatets förtryck av kvinnan. Jag menar naturligtvis att man inte har brytt sig om att ta fram ett medel för att dämpa mäns perversa sexdrift. Däremot forskas det fram alla möjliga hormoner för att öka kvinnors lust.

Fy fan

Fel fel fel, jag är kvinna och jag vill ha betydligt mer sex och närhet än min man. Någon här har också påpekat att balansen kan peka å olika håll. Tråkigt att du som kvinna känner dig träffad att det skulle vara ett patriarkatets förtryck. Vad kallar du mig, nymfoman?
  • sommarolivia
    Zappat skrev 2016-01-13 01:57:18 följande:

Man blir ju inte förvånad.. Ni är 2 i ert förhållande och visserligen är det på bådas villkor. Dock så antar jag att ni har ett "stängt" förhållande där ni endast har sex med varandra, right?

Då föreslår jag att du försöker "vilja" det mer, varför skulle han annars begränsa sig själv? Sex är ett primärt behov, en drift, avslappnande och inte minst skönt.

Så ja, jag anser att Du borde göra något för att öka lusten på något sätt.. inte bara för att din man ska bli tillfredsställd (för det vill du väl?) utan även för att du ska få behålla honom. Nu menar jag absolut inte att det ska vara på hans villkor, utan mer att jag personligen gör allt för min flickvän och förväntar mig ungefär likvärdigt tänk tillbaka. Man ger och tar, det är det fina i ett förhållande.

Om jag hade haft en partner som nekat mig sex regelbundet under en längre period hade jag Aldrig övervägt att stanna med henne när det finns så många andra man kan dela och uppleva sitt liv med samtidigt som man får njuta av sex.

Detta har jag dock upplevt vid några tillfällen och vi har alltid haft god kommunikation, numera har det löst sig då vi pratat om det - kommunikation är extremt viktigt i ett förhållande.

Som många andra män skulle jag vilja påstå att sex i ett förhållande är 50/50, utan sex kan ni lika gärna vara vänner. Jag har många vänner, det har jag gjort klart för min brutta. ;)

• sommarolivia

Zappat - du är ju varken förälder eller har haft en relation på riktigt eller hur? Sex är ingen mänsklig rättighet!!! Om det inte vore för preventivmedel och att kyrkan har lurat i folk att man ska gifta sig och leva i par. Vore det blott en bråkdel av alla män där ute som skulle få ha sex. En gång om året? De flesta inte alls. Men nu har du väl fått dig en liten runkstund?

• Anonym (Vad göra?)

Ok, hur ökar man lusten då? Jag har tappat lusten och även om jag vet att jag blir upphetsad efter en stund och trots att jag vet att det är skönt är det svårt det där med att få lust. Jag försöker "ställa upp", och jag försöker göra vad jag kan för att min man ska känna sig tillfredsställd på alla plan, men oavsett hur skönt det är för mig så känns varje gång jag "ställt upp" som luften gått ur mig och jag känner mig bara tom. Jag älskar min man, jag vill också känna lust, jag vill också kunna vara den som tar, och vill ta, initiativet till sex. Och jag vill inte förlora min man, jag vill inte heller att han ska söka tillfredsställelse någon annanstans. Så finns det något jag kan göra/stoppa i mig för att vilja mer? Något lagligt, vill säga. Eller är skilsmässa det enda som gäller i och med min allt mer minskade sexlust? Vi älskar ju varandra trots allt och att gå skilda vägar, eller låta allt vara och gå och vänta på att han hittar någon annan som ger honom det han behöver känns främmande, särskilt när man älskar varandra och med hänsyn till barnen som är 1 respektive 5 år. Ska behöva bli skilsmässobarn bara för att deras mamma inte längre känner lust så ofta?

• Zappat
    sommarolivia skrev 2016-01-16 22:34:09 följande:

Zappat - du är ju varken förälder eller har haft en relation på riktigt eller hur? Sex är ingen mänsklig rättighet!!! Om det inte vore för preventivmedel och att kyrkan har lurat i folk att man ska gifta sig och leva i par. Vore det blott en bråkdel av alla män där ute som skulle få ha sex. En gång om året? De flesta inte alls. Men nu har du väl fått dig en liten runkstund?

Jag är inte förälder nej, jag kan fortfarande skapa ett konto och komma med åsikter haha. Jag har haft en riktig relation på 4 år, kallar du det för en låtsasrelation? Vid vilket år blir det en "riktig relation"?
    Jag har inte sagt att sex är en mänsklig rättighet, vem har sagt det? Om du inte kan ge din man det så kommer han helt enkelt att hitta någon annan som gör det. Ger du inte det din man behöver så kan du inte begära att han ska hålla sig från att ha sex med andra heller, bittra kvinna.
  • Anonym (Vad göra?)
    Zappat skrev 2016-01-26 01:45:57 följande:
    Jag är inte förälder nej, jag kan fortfarande skapa ett konto och komma med åsikter haha. Jag har haft en riktig relation på 4 år, kallar du det för en låtsasrelation? Vid vilket år blir det en "riktig relation"?
    Jag har inte sagt att sex är en mänsklig rättighet, vem har sagt det? Om du inte kan ge din man det så kommer han helt enkelt att hitta någon annan som gör det. Ger du inte det din man behöver så kan du inte begära att han ska hålla sig från att ha sex med andra heller, bittra kvinna.
    Din resonemang påminner om den som Anna Anka hade. Konstigt nog, trots att hon "gjorde sitt jobb som hustru" dagligen så är hon återigen skild. Borde hon kanske gjort det mer än en gång per dag då eller! ;)
  • Celines Essence
    Anonym (billie) skrev 2016-01-09 23:35:49 följande:

Jag vill inte ha lika mycket sex som min man. Jag vill regelbundet, varje vecka, men inte lika ofta som han. Så fort man pratar med folk eller läser på olika forum om par som vill olika mycket så diskuteras alltid hur man ska få den som inte vill lika mycket att vilja mer.

Varför är det så? Kan man inte lika gärna diskutera hur man kan få den som vill ha sex ofta att vilja mindre?

Jag som inte vill lika mycket känner det som om..... ja om jag ska göra en (kanske haltande) liknelse så känns det som att någon trugar mig med mat, typ.

"Här! Ät lite nu! Det är ju så gott med Kycklingfilé! Jag VET ju att du gillar det, bara du sätter igång och äter..., bara en liten tugga. Smaka så ska du se att du får aptit!

Jag blir så trött....

Jag VET att det är gott, ok. Jag TYCKER att det är gott.

Men jag vill för fan INTE ÄTA om jag inte känner HUNGER!!!!! JAG ÄR INTE HUNGRIG!!!! Jag vill inte BLI hungrig, jag vill att du slutar truga och försöka få i mig maten.

och det handlar inte om att jag inte tänder på min man. Det handlar inte om att jag inte vill ha honom- jag vill bara inte ha sex stup i kvarten. Inte med honom och inte med någon annan. Jag vill vänta in min lust, det är allt.

Så hur får man den andre att vilja lite mindre. Finns det nåt naturläkemedel eller nåt....

Det är lite intressant det du skriver, för jag tror lust hämmas av tjat, att man känner krav, förväntan och press, även om det inte är av det tydliga slaget. Jag menar, det kan upplevas pressande även om mannen inte uttryckligen säger "snälla, snälla kaaan vi inte ha sex". Sedan kan ju ju press komma in ifrån en själv också. Att man man tror att

måste vara på ett visst sätt.

Hur tror du att du skulle känna om du upplevde att smekningar inte behövde leda till sex? Vad skulle hända då? Om tex din man smekte din kropp med tex händer, fjädrar penslar och du bara fick njuta helt kravlöst. Kanske slutade det med sex, kanske inte.

För mig personligen är denna känsla extremt befriande. Om vi tar tex analsex, så fick min kärlek mig att känna att det absolut inte spelade någon roll om om jag inte gillade det eller inte. Det tog tid innan vi provade. Jag var dock lite nyfiken. Vi började väldigt försiktigt och vi har inte gjort det så mycket, men nu plötsligt har jag börjat uppleva det njutbart. Jag tror inte jag (vi) hade hamnat där om jag hade känt någon typ av indirekt förväntan eller press. Det fick liksom bli som det blev. Samma gäller
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Hur får man honom att vilja mindre?